+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Sunday, June 15, 2008

Kit Siang Sokong Cadangan Petronas Bentangkan Penyata Kewangan

Bernama

ALOR STAR, 15 Jun (Bernama) -- Pembentangan penyata kewangan Petronas di Parlimen merupakan langkah paling wajar bagi menjelaskan kedudukan syarikat milik negara itu kepada rakyat, kata Penasihat DAP Lim Kit Siang.

Beliau berkata ini kerana langkah kerajaan menaikkan harga minyak sebanyak 41 peratus bagi petrol kepada RM2.70 seliter dan 63 peratus bagi diesel kepada RM2.58 seliter pada 5 Jun lepas adalah terlalu tinggi sedangkan Malaysia sebuah negara pengeluar minyak.

"Kenaikan harga minyak dunia sehingga mencecah harga tertinggi AS$136 setong baru-baru ini tidak memberi makna kepada rakyat yang dibebankan dengan kenaikan harga minyak dalam negara kerana Malaysia juga merupakan pengeluar minyak," katanya kepada pemberita selepas mengunjungi Menteri Besar Kedah Azizan Abdul Razak di Wisma Darul Aman di sini, Ahad.

Lim yang juga anggota Parlimen Ipoh Timur berkata demikian sebagai menyokong cadangan anggota Parlimen Rembau, Khairy Jamaluddin semalam supaya penyata kewangan terperinci Petronas dibentangkan di Parlimen.

Khairy berkata Petronas wajar membentangkan laporan kewangannya supaya rakyat tidak terus mempersoalkan syarikat itu termasuk sumbangan, hasil dan kos pengeluaran yang ditanggung.

Mengenai pertemuan dengan Azizan, Lim berkata antara perkara yang dibincangkan ialah berkaitan kebajikan masyarakat Cina di Kedah termasuk kekurangan kakitangan Cina dalam pentadbiran kerajaan dan isu rumah ibadat.

-- BERNAMA


0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |