+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Monday, June 30, 2008

Liwat: Usaha terancang sekat kemaraan Pakatan kuasai Putrajaya

Harakahdaily

Salmah Mat Husain

Sun | Jun 29, 08 | 6:41:08 pm MYT

KOTA BHARU, 29 Jun (Hrkh) - Isu dakwaan liwat kononnya dilakukan Dato' Seri Anwar Ibrahim dianggap usaha terancang pihak tertentu bagi menyekat kemaraan Pakatan Rakyat menguasai Putrajaya dalam masa terdekat ini.

Naib Presiden PAS, Dato' Husam Musa berkata, tuduhan liwat kali kedua terhadap bekas Timbalan Perdana Menteri itu disifatnya sebagai usaha menyekat kemaraan kerajaan baru yang semakin mara ke Putrajaya.

"Akibat keutuhan kerjasama dan pengaruh Pakatan, pihak lawan menghidupkan semula pertuduhan lapuk dengan harapan sekali lagi Anwar cuba dibuktikan melakukan kesalahan tersebut," katanya dalam satu kenyataan di sini.

Semalam pembantu khas Anwar, Saiful Bukhari Azlan dilaporkan mendakwa diliwat oleh Ketua Umum KeADILan terbabit. Bagaimanapun Anwar menafikan segala tuduhan itu.

Husam berkata, pertuduhan pertama pada 1998 yang masih segar di ingatan rakyat sehingga meninggalkan kesan yang besar kepada senario politik negara.

"Betapa ia bukan sekadar hampir meranapkan karier politik Datuk Seri Anwar, bahkan keaiban yang sudah pasti mencemar nama baik dan maruah beliau serta keluarga.

"Secara sedar atau tidak, kezaliman yang terhasil dan implikasi pertuduhan yang melibatkan banyak pihak tentunya memberi kesan yang negatif kepada semua individu yang terbabit," ujarnya.

Beliau yang juga anggota Exco kerajaan Kelantan berkeyakinan penuh konspirasi terbaru yang terdesak itu tidak akan berjaya memandangkan rakyat dapat menilai sendiri.

Oleh itu kata beliau jaminan terbaik untuk memastikan keadilan ditegakkan dalam dakwaan itu Islam menetapkan empat saksi perlu dibawa bagi menyokong tuduhan dibuat.

"Penekanan terhadap soal keadilan dan soal memperhalusi setiap pertuduhan boleh membawa mereka yang menuduh diambil tindakan sekiranya tuduhan itu ternyata palsu.

"Peristiwa di mana lima Adun PAS Kelantan diculik pada 1964 seharusnya dijadikan peringatan dan saya pasti sikap rasional semua pihak dapat mengelakkan peristiwa seumpama itu berulang kembali," ujarnya.

Sementara itu, penganalisis politik berhujah isu itu kemungkinan besar dicetus bagi menenggelamkan banyak konflik membabitkan pemimpin kanan Umno termasuk akuan bersumpah blogers, Raja Petra Kamaruddin yang mendakwa pembabitan isteri Timbalan Perdana Menteri dalam kes Altantuya.

Selain itu, perpecahan dalaman Barisan Nasional (BN) di mana Parti Maju Sabah (SAPP) secara jelas menyatakan sudah tidak yakin lagi dengan kepemimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi.

"Sepatutnya konspirator yang mencetus isu tersebut belajar sejarah kegagalan BN pada pilihan raya umum lalu dan 1999 kerana isu yang hampir sama dicetus hari ini.

"Kesilapan strategi ini akan menyebabkan kerajaan BN semakin cepat tumbang apabila rakyat tidak mampu lagi membendung kebencian mereka,". - mj _

2 comments:

Unknown said...

Ada benda yg saya tak fhm sgt lah.
kalau betullah tuduhan tersebut dibuat oleh mereka2 yg menentang anwar, pendek akal sungguh mereka utk bermain dgn benda yg sama, tuduhan yg sama yg di hadapkan kpd anwar dulu. Dan ketika itu, anwar jelas sekali mendapat banyak sokongan rakyat.dengan senangnya, sekali lagi rakyat akan berfikiran sedemikian rupa. tentu sekali org2 yg menjadikan politik sebgai 'makanan' mereka adalah org2yg pandai dan berfikiran pnjg. Mungkin juga tuduhan tersebut d lakukan oleh org2 anwar sendiri. Utk meraih simpati rakyat dan meraih undi MP untuk menyokong beliau.

Sang Pemantau said...

mmg banyak teori tentang ini...
kita pantau saja sejauh mane kebenaran kedua-dua belah pihak...
kebenaran akan terserlah akhirnya....
yg penting, kita kena berfikir secara waras...ini semua mainan org politik......
jangan pulak kita nak bergaduh sama sendiri sbb hal2 politik ni...tapi, jgn pulak kita biarkan org perlekeh ISLAM...:)

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |