+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Tuesday, June 24, 2008

Shaariibuu mahu polis siasat dakwaan Raja Petra

Berita Harian

KUALA LUMPUR: Dr Shaariibuu Setev, bapa kepada Altantuya Shaariibuu, meminta polis menjalankan penyiasatan terperinci terhadap dakwaan editor Malaysia Today, Raja Petra Kamaruddin yang pembunuhan anak perempuannya itu ada kaitan dengan tiga individu.

Shaariibuu, 58, berkata polis patut mengkaji dakwaan Raja Petra itu secara serius kerana ia mungkin memberikan bukti baru kepada polis.

“Ini adalah sesuatu yang serius dan perlu diselesaikan segera oleh pihak berkuasa. Saya hanya mendapat tahu mengenai maklumat baru ini daripada akhbar. “Saya meletakkan kepercayaan penuh kepada Polis Diraja Malaysia (PDRM) dan yakin dengan sistem kehakiman Malaysia,” katanya pada sidang akhbar di sini hari ini.

Shaariibuu, dengan bantuan seorang penterjemah, berkata beliau akan berjumpa dengan Peguam Negara Tan Sri Abdul Gani Patail esok bagi membincangkan sama ada akuan berkanun Raja Petra itu boleh dikemukakan sebagai barang bukti di mahkamah.

Beliau berkata kerajaan Mongolia dan rakyatnya mengikuti perbicaraan pembunuhan Altantuya sejak hari pertama dan mereka mengharapkan penghakiman yang adil.

Pendakwaan menutup perbicaraan kes pembunuhan Altantuya semalam dan penghujahan ditetapkan pada 23 Julai.

Semalam dilaporkan dalam media bahawa polis akan memanggil Raja Petra untuk menyoal siasat berhubung dakwaannya dalam akuan berkanun itu.

Dalam akuan itu, Raja Petra mendakwa tiga individu, termasuk seorang wanita, berada di tempat kejadian semasa penterjemah dan model sambilan Mongolia itu dibunuh pada Oktober 2006.

Dua anggota Unit Tindakan Khas (UTK) C/Insp Azilah Hadri dan Kpl Sirul Azhar Umar dituduh membunuh Altantuya, 28, antara 10 malam, 19 Oktober dan 1 pagi 20 Oktober dua tahun lalu di Mukim Bukit Raja, Shah Alam.

Penganalisis politik Abdul Razak Baginda tuduh bersubahat dengan mereka. — Bernama

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |