+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Tuesday, June 24, 2008

Tidak puas dengan Anwar semalam, hari ini Menantu PM cuba serang Khalid pula

Suara Keadilan


PARLIMEN, 24 Jun (SK) – Tidak puas dengan serangan peribadi terhadap mantan Timbalan Perdana Menteri, Anwar Ibrahim yang dilakukan Khairy Jamaluddin (BN-Rembau) semalam, hari ini menantu Perdana Menteri itu menyerang Menteri Besar Selangor, Khalid Ibrahim mengenai kenyataan beliau yang dikatakan bercakap bagi pihak Badan Pencegah Rasuah (BPR).

Menurut Khairy, Khalid yang juga ahli parlimen Bandar Tun Razak telah membuat kenyataan berbunyi ‘Siasatan yang dilakukan BPR mendapati tiada kes di Selangor’. Khairy menjelaskan bahawa keadaan itu diburukkan lagi apabila pegawai yang disiasat di Pejabat Menteri Besar Selangor itu melepaskan jawatan sehari selepas pegawai berkenaan digantung 2 bulan.

Dalam masa yang sama, pemimpin yang mempunyai kaitan dengan syarikat ECM-Libra itu juga mengkritik pentadbiran Khalid yang bertindak memasukkan wang sumbangan syarikat-syarikat tertentu ke dalam akaun parti KeADILan dan bukan akaun kerajaan negeri.

Lantaran beberapa tuduhan Khairy itu, Khalid cuba bangun untuk menjelaskan perkara sebenar namun hasrat beliau itu dihalang Timbalan Speaker, Ronald Kiandee.

Tindakan menghalang Khalid mengemukan perkara sebenar mendapat bantahan ahli-ahli parlimen Pakatan Rakyat yang bersuara meminta Timbalan Speaker mengambil langkah berani memberikan Khalid laluan menjelaskan perkara itu. Kedengaran juga suara ’siasat ECM-Libra ambil duit rebet minyak’dari ahli parlimen Pakatan Rakyat.

Timbalan Speaker tetap enggan memberikan laluan kepada Khalid dan mendesak ahli dewan yang lain supaya tidak membuat kekecohan.

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |