+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Tuesday, July 1, 2008

Dakwaan liwat Anwar: Amerika beri Malaysia amaran

, Mstar Online

01-07-2008 06:54:54 PM
Oleh ZANARIAH ABD MUTALIB

(Dikemas kini) PETALING JAYA: Amerika Syarikat (AS) hari ini memberi Malaysia amaran agar tidak menjadikan dakwaan terbaru kes liwat membabitkan Datuk Seri Anwar Ibrahim satu siasatan yang 'bermotifkan' politik.

Malah, AS juga menggesa agar Anwar tidak dikenakan tuduhan liwat.

Jurucakap Jabatan Negara AS, Tom Casey yang dipetik AFP berkata: "Perkara utama bagi kami ialah undang-undang seharusnya mengatasi soal politik."

"Dan, kami sudah pasti menentang sebarang bentuk penguatkuasaan undang-undang atau prosedur-prosedur kehakiman bagi apa jua tujuan selain daripada tujuan undang-undang itu sendiri."

Sambil menyatakan bahawa Anwar pernah berhadapan dengan tuduhan seumpama itu pada masa lalu tetapi telah diketepikan oleh mahkamah, Casey berkata: "Jadi, kami berharap paten yang sama tidak berulang."

Semalam Anwar keluar daripada berlindung di kediaman Duta Turki di Kuala Lumpur selama lebih 30 jam.

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |