+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Monday, July 21, 2008

HKL minta Anwar isi borang mangsa rogol

Mstar Online

21-07-2008 10:09:41 PM
Oleh ARIFFUDDIN ISHAK

(Mutakhir) PUTRAJAYA: Bekas Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, pegawai kesihatan Hospital Kuala Lumpur (HKL) telah meminta beliau mengisi borang mangsa rogol semasa menjalani pemeriksaan kesihatan di hopital berkenaan minggu lalu.

“Anda tahu borang apa yang digunakan oleh HKL? Borang mangsa rogol. Saya diarah untuk mengisi borang sebagai 'mangsa rogol',” kata beliau kepada media selepas menyambung keterangan di Ibu Pejabat Badan Pencegah Rasuah (BPR) di sini hari ini.

Anwar sekali lagi menegaskan, ketika itu beliau masih belum melihat laporan polis yang dibuat oleh bekas pembantunya, Mohd. Saiful Bukahri Azlan mengenai dakwaan liwat terhadapnya.

“Saya saya tidak tahu apa yang sebenarnya berlaku,” katanya.

Bagaimanapun beliau menjelaskan terpaksa akur dengan arahan itu bagi memberikan kerjasama yang sepenuhnya kepada pihak berkuasa serta bimbang dengan pihak media yang akan melaporkan kononnya beliau enggan memberikan kerjasama.

Beliau bersetuju dan menganggap pemeriksaan itu sebagai prosedur biasa.

Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu turut menafikan dakwaan oleh sesetengah pihak termasuk Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Syed Hamid Albar yang mengatakan beliau cuba untuk mempolitikkan isu beliau dibogelkan.

“Siapa yang besarkan isu ini? Saya bersedia dan saya patuh pada arahan untuk dibogelkan termasuk pemeriksaan terhadap alat sulit saya... itu yang penting,” katanya.

Khamis lalu ketika sidang media yang diadakan di rumah beliau di Bukit Segambut selepas dibebaskan dari tahanan polis, Anwar memberitahu, beliau telah diarahkan untuk berbogel semasa menjalani pemeriksaan kesihatan di HKL.

Alat sulit beliau turut diperiksa dan diukur namun enggan untuk diambil gambar kerana bimbang maruahnya akan tercemar di internet.

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |