+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Sunday, July 20, 2008

HKL nafi Anwar dibogelkan

Utusan Online

KUALA LUMPUR 19 Julai - Hospital Kuala Lumpur (HKL) tetap mempertahankan kenyataan asalnya bahawa Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak pernah ditelanjangkan apabila beliau menjalani pemeriksaaan perubatan Rabu lepas.

Pengarahnya, Datuk Dr. Zaininah Mohd. Zain berkata, sebelum pemeriksaan, dua pakar menerangkan secara terperinci mengenai prosedur pemeriksaan itu kepada Anwar dengan kehadiran peguam beliau.

Katanya, pemeriksaan itu dilakukan oleh dua orang pakar tersebut hanya setelah memperoleh persetujuan bertulis daripada Anwar.

"Beliau kemudian diperiksa oleh dua orang pakar itu mengikut prosedur klinikal tertentu semasa keseluruhan pemeriksaan berkenaan dijalankan. Tidak pernah sama sekali kesopanan dan ketertiban beliau dinafikan sepanjang tempoh pemeriksaan itu," kata Dr. Zaininah dalam kenyataan di sini hari ini.

Anwar, 61, dibawa ke HKL pada malam Khamis, hari beliau ditangkap untuk tujuan menjalani ujian DNA terhadap aduan liwat oleh bekas pembantunya, Mohd. Saiful Bukhari Azlan, 23.

Beliau kemudian dibawa balik ke Ibu Pejabat Polis Kuala Lumpur pada pukul 10.34 malam selepas menjalani pemeriksaan perubatan.

Anwar enggan untuk membenarkan sampel darahnya diambil oleh HKL atas alasan beliau tidak percaya dalam sistem itu kerana bukti DNA yang diambil polis dalam kes liwatnya 10 tahun lepas didakwa dimanipulasi oleh polis.

Beliau mahu semua pemeriksaan perubatan dan sampel darah yang diambil daripada Mohd. Saiful hendaklah disahkan secara bersendirian sebelum Anwar menimbang sebarang analisis DNA.

- Bernama

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |