+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Sunday, July 13, 2008

Pak Lah undur 2010 untuk pungut komisen 5 koridor?

Detik Daily

Posted on Sunday, July 13 @ 03:26:54 MYT by reformis
Catatan Dari Menara

Oleh Ali Bukhari Amir


Majoriti rakyat tak terkejut apabila Pak Lah umumkan 2010 sebagai tahun beliau akan berundur. Rakyat pun tahu bahawa semua ini kemungkinan terkait dengan wang juga.

Mustahil Abdullah akan meninggalkan khazanah dan legasi seperti koridor di Sabah, Sarawak, Kedah dan lain-lainnya yang berjumlah trillion itu.

Sejak awal lagi ketika Abdullah berkata bahawa beliau akan meletakkan jawatan dan akan membuat peralihan kuasa (dalam tempoh terdekat), secara peribadi saya sukar mempercayai Abdullah. Beliau banyak menipu.

Sangkaan saya ini tepat akhirnya. Abdullah meletakkan jawatannya dalam tempoh dua tahun lagi; 2010. Bukan letak jawatan dalam masa terdekat.

Dua tahun untuk dapatkan komisen projek 5 Koridor

Abdullah sebagai pengerusi lima koridor ini tentunya akan mendapat wang komisen. Kita andaikan Abdullah mendapat komisen 5% saja dari projek koridor itu. Makan tak habis 7 keturunan dari sebelah menantunya Khairi.

Marilah kita congak berapa jumlah wang yang Abdullah akan dapat ekoran komisen pembinaan koridor tersebut.

Katakanlah jumlah pembinaan projek itu kira-kira 1 trillion. 5% daripada 1 trillion itu berapa dah? Fakta perangkaan dan jumlah komisen yang akan diterima ini mungkinlah tak tepat.

Hal ini saudara semua boleh siasat dan congak mengguna kebijaksanaan sendiri.

Paling koman, Abdullah mesti dapat berbilion-bilion daripada 5% komisen tu. Paling lekeh pun, berjuta-jutalah wangnya.

Ahli-ahli Parlimen sepatutnya bertanya, ada kemungkinankah Abdullah itu mahu menunggu sehingga 2010 kerana mahu mendapatkan komisen dari lima koridor yang beliau cadangkan itu? Wallahu 'alam ...

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |