+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Sunday, July 20, 2008

Pelaburan di Perak Meningkat kepada RM16 Bilion – Ir Nizar

Buletin Online

PDF Cetak E-mail
Ditulis oleh SM Noor
Sunday, 20 July 2008

The image “http://buletinonline.net/images/berita9/nizartrg3.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.Kuala Terengganu - Menteri Besar Perak Dato’ Seri Ir Mohammad Nizar Jamaluddin berkata jumlah pelaburan ke negeri Perak dijangka meningkat kepada RM16 bilion dalam tempoh tiga tahun akan datang berbanding hanya RM770juta pada tahun lepas.

Beliau berkata, keadaan itu adalah kerana para pelabur dalam dan luar negeri lebih yakin dengan kepimpinan baru Perak dan kerajaan Pakatan Rakyat.

Beliau berkata, peningkatan pelaburan daripada anak watan dan pelabur luar itu juga kerana tiada lagi faktor halangan seperti pemerosesan permohonan yang lambat dan keberanian kerajaan negeri membuat keputusan.

"Industri yang menarik minat mereka untuk melabur di negeri ini ialah industri perlombongan, industri pelancongan dan pembuatan," katanya dalam sidang media selepas Majlis Ceramah Perdana Sempena Dua Dekad Madrasah Darul Taqwa di Pekan Batu Enam di sini semalam.

The image “http://buletinonline.net/images/berita9/nizartrg1.jpg” cannot be displayed, because it contains errors. Menurutnya lagi, kerajaan negeri akan meneruskan usaha menghidupkan semula kegiatan perlombongan bijih timah di Perak dengan membuka semula lombong lama dan baru.

"Industri perlombongan itu kini semakin rancak di Perak berikutan perkembangan harga bijih sekarang cukup tinggi yang mencapai harga RM70,000 dan RM80,000 satu tan," katanya.

Katanya operasi perlombongan itu akan dimulakan dalam tempoh lima dan enam bulan daripada sekarang setelah segala urusan seperti memperbaharui lesen selesai dibuat.

Turut hadir pada majlis itu Presiden Pas Dato’ Seri Tuan Guru Hj Abdul Hadi Awang, Pesuruhjaya PAS Terenggnau Datuo’ Mustafa Ali dan Timbalan Pesuruhjaya. Dato’ Ustaz Hj Abu Bakat Chik

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |