+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Sunday, July 13, 2008

SAYA MUNGKIN AKAN DITAHAN - DSAI

wrlr




















Alor Setar 12 Julai.Ketua umum PKR Dato Seri Anwar Ibrahim sekali lagi memberi penjelaskan bahawa beliau berkemungkinana ditahan .Beliau berkata demikian ketika mengadakan sidang akhbar selepas berceramah bersama Menteri Besar Kedah Ustaz Azizan Razak dan juga Presiden PAS Tuan Guru Hj Abdul Hadi Awang.



Menurut maklumat yang diterima , beliau yang akan dipanggil pada 14 Julai ini pada jam 2 petang untuk diambil keterangan berhubung soal liwat yang dituduh keatas beliau di balai polis jalan Travers.Kebimbangan mengenai beliau ditahan menaikkan semangat beliau untuk terus menentang tuduhan yang dikenakan keatas beliau.dan berikrar akan melawan “saya akan lawan terus lawan” demikian ketika Anwar lagi dalam berceramah.



Sementara itu dalam satu sidang akhbar slepas berceramah beliau menjelaskan kepada soalan yang ditanya berhubung dengan panggilan dari pihak polis supaya hadir. “saya mempunyai pegalaman yang lepas dan sudah tentulah ianya sedikit sebanyak meninggalkan pengalaman dan apa yang pastinya orang yang sama juga turut berada dalam permainan politik ini.Cuma saya berharap mereka menghormati undang-undang”. Demikian jelas beliau .

Anwar juga turut menjelaskan bahawa beliau berpegang kepada janji Perdana Menteri bahawa keselamatan beliau adalah dijamin dan undang-undang dihomati. “Saya juga berasa bimbang berhubung dengan apa yang akan berlaku nanti.Pengalaman lama menjadikan saya berhati-hati,namun jaminan Perdana Menteri sedikit meyakinkan.

Sementara itu apabila ditanya berhubung dengan soal usul dari ketua pembangkang pada hari Isnin ini, belau berkata “kita tunggu dan lihat pada hari isnin ini”, jelas beliau lagi.

Anwar juga turut mengulangi bahawa jika kerajaan yang memerintah ini tidak di tumbangkan , harga barang pasti akan naik dan juga ekonomi akan merudum dalam jangkamasa 2 ke 3 bulan akan datang, dan terus mengulangi lagi bahawa komintmen kerajaan Pakatan Rakyat adalah untuk kesejahteraan rakyat dan berjanji akan menurunkan harga minyak jika diberi peluang memerintah.Beliau berceramah di hadapan lebih 70,000 yang hadir memenuhi komplek PAS batu 9 Kota Sarang semut dekat Alor Setar .





0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |