+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Saturday, July 19, 2008

Surau atau pejabat UMNO?

Buletin Online


PDF Cetak E-mail
Ditulis oleh AYu
Saturday, 19 July 2008

The image “http://buletinonline.net/images/berita9/surau%20terap.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.

Setiu - Tindakan UMNO Cawangan Kampung Terap, Pecah Rotan dalam Parlimen Setiu, memasang papan tanda di hadapan surau kampung berkenaan menimbulkan rasa tidak puas hati di kalangan penduduk.

Ini kerana apabila papan tanda UMNO cawangan dipasang di situ memberikan gambaran bahawa seolah-olah surau yang dibina oleh kerajaan itu menjadi pejabat UMNO.

Tambahan pula, pihak berkenaan tidak dapat menghidupkan surau itu sama ada dengan mendirikan solat secara berjemaah atau mengadakan majlis ilmu sejak mengambilalih pengurusannya selepas pilihan umum 2004 lalu.

Difahamkan, hanya majlis pembahagian wang ehsan yang dikendalikan oleh pihak Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) dan yang setaraf dengannya sahaja diadakan di surau itu.

Bahkan pihak JKKK di situ turut mengadakan mesyuarat di surau itu.

Menurut penduduk, ini berbeza sewaktu zaman pemerintahan PAS pada 1999 hingga 2004 lalu kerana pihak Jawatankuasa Syura Rakyat (JSR) yang diamanahkan mentadbir surau itu berjaya mengimarahkannya.

Sehubungan itu, mereka berharap pihak berkenaan terutama JKKK perlu mengambil tanggungjawab agar dapat melakukan sesuatu untuk menghidupkannya terutama pada bulan Ramadhan nanti.

Tinjauan Selasa lalu mendapati paip di bahagian tempat wuduk lelaki dan wanita tiada air kecuali satu saluran getah ke tandas yang disambungkan pada paip di belakang surau itu.

Bagaimanapun, bekalan elektrik tidak menghadapi masalah manakala karpet baru berwarna biru difahamkan dipasang beberapa hari lalu.

Kampung Terap termasuk dalam kawasan Dewan Undangan Negeri (Dun) Batu Rakit yang diwakili Pengerusi Jawatankuasa Agama dan Penerangan negeri, Khazan Che Mat.

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |