+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Monday, July 21, 2008

Syor badan bebas siasat kes Anwar

Utusan Online


KUALA LUMPUR 19 Julai - Parti Gerakan mencadangkan supaya kerajaan bekerjasama dengan badan siasatan bebas antarabangsa bagi mendapat keyakinan rakyat berhubung pengendalian kes dakwaan liwat terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Pemangku Presidennya, Tan Sri Dr. Koh Tsu Koon berkata, badan antarabangsa itu juga perlu merangkumi pakar dalam setiap bidang perubatan agar persepsi meragukan rakyat yang mungkin timbul semasa prosedur siasatan dapat dielakkan.

''Kita cadangkan kerajaan bekerjasama badan bebas ini. Kita mahu semua keraguan rakyat kepada mana-mana prosedur siasatan terjawab.

''Badan siasatan ini perlu dianggotai semua pakar dalam bidang masing-masing. Ia juga perlu bebas supaya tiada pihak boleh mempertikaikan keputusan mereka nanti," katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang akhbar selepas mempengerusikan Mesyuarat Mingguan Jawatankuasa Kerja Pusat (CWC) Gerakan di Menara PGRM di sini hari ini.

Anwar kini berdepan dengan dakwaan oleh bekas pembantunya, Mohd. Saiful Bukhari Azlan, 23, yang dia diliwat oleh bekas majikannya itu.

Tambah Tsu Koon, cadangan itu dilihat perlu pada masa media antarabangsa sudah mula melihat isu bekas Timbalan Perdana Menteri itu sebagai sesuatu yang boleh melemahkan keyakinan rakyat kepada kepimpinan negara sedia ada.

Katanya, cadangan itu dibuat bukan untuk mempertikaikan kemampuan kerajaan namun kepakaran antarabangsa dilihat cara dan bukti terbaik yang menyakinkan rakyat kepada situasi sebenar yang sedang berlaku.

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |