+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Sunday, August 24, 2008

Masjid satukan Anwar-Arif


KLpos

Cetak E-mail
Oleh Bernama
Sabtu, 23 Ogos 2008

PP: Sejak kempen pilihan raya kecil Permatang Pauh bermula 16 Ogos lepas, kedua-dua calon utama, Datuk Seri Anwar Ibrahim dari Parti Keadilan Rakyat, dan Datuk Arif Shah Omar Shah dari Barisan Nasional jarang bertembung.


Arif Shah Omar Shah (kiri) berbual dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim selepas menunaikan solat jumaat di Masjid Jamek Seberang Jaya di Bukit Mertajam, Pulau Pinang

Namun hari ini kedua-duanya bertemu dan bersalaman di Masjid Jamek Seberang Jaya dekat sini kerana sama-sama menunaikan solat Jumaat di situ.

Jemaah yang menyedari kehadiran Anwar dan Arif Shah menunggu sehingga selepas selesai solat kerana ada ura-ura kononnya Anwar akan mengangkat sumpah laknat di masjid itu berhubung satu dakwaan liwat.

Ketika jemaah berasak-asak menghampiri Anwar, Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang, Mohammad Fairus Khairuddin yang juga Pengerusi Hal Ehwal Agama Negeri bangun berucap tanpa menggunakan pembesar suara.

Ketika memulakan ucapan, Mohammad Fairus berkata, beliau tidak boleh menggunakan pembesar suara kerana tidak dibenarkan oleh pengurusan masjid.

Dalam ucapan selama lima minit itu, beliau mengingatkan jemaah supaya tidak terpengaruh dengan gejala fitnah terutama yang mengaitkan Anwar dengan isu liwat itu.

“Kita harus periksa kebenaran sebelum buat tuduhan,” katanya sebelum seorang anggota jawatankuasa pengurusan masjid itu muncul di hadapan Mohammad Fairus dan mengarahkannya menghentikan ucapan politiknya.

Ucapan itu turut didengari oleh Arif Shah dan beberapa pemimpin UMNO termasuk Naib Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin.

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |