+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Wednesday, September 3, 2008

SAPP Kata Umno Perlu Bertindak Tegas Terhadap Ahmad Ismail Dan Bukan Mohon Maaf

Bernama

KOTA KINABALU, 3 Sept (Bernama) -- Parti Maju Sabah (SAPP) menyatakan kesal terhadap permohonan maaf Timbalan Presiden Umno Datuk Seri Najib Tun Razak bagi pihak ketua Umno Bahagian Bukit Bendera Datuk Ahmad Ismail, dan berkata Najib perlu mengambil tindakan tegas terhadap pemimpin berkenaan.

Dalam satu kenyataan di sini hari ini, timbalan ketua penerangan SAPP Chong Pit Fah berkata kegagalan berbuat demikian hanya membuktikan sikap hipokrit Barisan Nasional khususnya dalam menangani tingkah laku anggotanya.

"Datuk Ahmad Ismail sepatutnya diberikan surat tunjuk sebab dengan serta merta mengapa tindakan tidak boleh diambil terhadapnya kerana membuat kenyataan perkauman sedemikian, atau beliau patut meminta maaf kepada semua rakyat Malaysia, dan bukan (parti) melindunginya dengan meminta maaf bagi pihak beliau," kata Chong.

Ahmad dikatakan mengeluarkan kenyataan berbaur perkauman itu bulan lepas semasa kempen pilihan raya kecil Parlimen Permatang Pauh.

-- BERNAMA

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |