+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Friday, October 31, 2008

Hakim Chin letak jawatan



HAKIM Mahkamah Tinggi, Datuk Ian Chin Hong Chong (gambar), yang pernah mendedahkan bahawa hakim diugut pecat jika membuat keputusan tidak memihak kepada kerajaan, mengemukakan surat peletakan jawatan berkuat kuasa 1 Disember depan.

Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Senator T Murugiah, berkata Chin menghantar surat peletakan jawatan itu kepada Yang di-Pertuan Agong pada 16 Julai lalu. Beliau kini bercuti sejak 21 Ogos lalu sehingga 30 November depan.

"Dalam hal ini tidak timbul lagi kenapa perlu kita siasat kes ini kerana dia (Chin) sudah meletak jawatan," katanya menjawab soalan Chua Tian Chan (PKR-Batu) yang ingin tahu langkah kerajaan menyiasat isu-isu dibawa Chin pada persidangan Dewan Rakyat semalam.

Pada 11 Jun lalu, Chin ketika mendengar kes pertikaian terhadap keputusan pilihan raya umum 8 Mac lalu di Sarawak, berkata kononnya bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad pada satu persidangan hakim pada 1997 pernah mengugut akan menggunakan tribunal khas untuk menyingkirkan hakim yang membuat keputusan tidak menyebelahi kerajaan.

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |