+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Thursday, November 6, 2008

Memey teman profesional - Norman Hakim





NORMAN cuba menenangkan Abby.


Air mata seorang suami akhirnya gugur di pipi tatkala perpisahan dipinta oleh isterinya yang tidak mampu lagi menanggung derita pergolakan yang berlaku dalam rumah tangga mereka.

Semua ini umpama drama realiti apabila adegan tangisan pasangan suami isteri Norman Hakim dan Abby Abadi disaksikan oleh sekumpulan pihak media serta krew produksi drama Gerak Khas.

Selepas gagal mendapatkan tuntutan cerai, Abby terus ke lokasi penggambaran drama Gerak Khas di Wangsa Maju bersama-sama pihak media.

Perjumpaan yang tidak dijangka Norman ini berlangsung dalam suasana serius sehingga menyebabkan penggambaran drama tersebut dibatalkan setelah dua jam tergendala.

Apa yang hendak Norman jelaskan tentang hal ini?

Sekarang ini ada dua isu dalam hal ini. Yang pertama, mengenai kes khalwat dan saya masih berbincang dengan pihak berkenaan. Kalau boleh, tak perlulah kes ini dibawa ke mahkamah. Kedua, saya perlu selesaikan masalah rumah tangga saya. Saya sedih sangat bila kita cari jalan putus dengan bercerai.

Abby menuntut cerai, apa komen Norman?

Saya tak boleh ceritakan terlalu mendalam sangat mengenai hal rumah tangga kami. Takkan saya tak serik-serik dengan apa yang pernah berlaku sebelum ini?

Paling penting, seperti yang saya cakapkan pada Abby tadi, kita perlu pertahankan rumah tangga kita kerana anak-anak.

Kalau boleh saya tak mahu perkara ini (cerai) berlaku. Saya cuba berbincang dengannya tetapi dia tetap dengan pendiriannya.

Saya faham dirinya sebagai isteri, tetapi sebagai lelaki, ego saya pun tercabar juga. Takkan nak ceritakan benda-benda tak elok macam ini.

Norman dikatakan tidak pulang ke rumah selepas insiden itu, kenapa?

Walaupun saya dituduh tidak bertanggungjawab, sebenarnya saya ada keutamaan saya iaitu keluarga. Saya bekerja siang dan malam untuk memberi makan kepada keluarga, isteri dan anak-anak serta menjaga kebajikan rumah.

Tapi saya reda dengan apa yang berlaku. Saya doa dan minta petunjuk kepada Allah. Mungkin lepas ini saya akan balik dengan pakaian yang lebih kemas.

Bila saya tengok semula rentetan mengenai rumah tangga kami dari minggu lepas, saya rasa macam...... (Norman sebak seketika dan air mata mula menitis. Beberapa minit kemudian, dia kembali bersuara): Saya perlu akur dengan kerja wartawan yang perlu mencari bahan kerana wartawan pun ada mulut untuk disuap. Sama juga seperti saya. Beri saya ruang.

Apa hubungan Norman dan Memey sebenarnya?

Hubungan saya dan Memey sekadar teman profesional. Kalau Memey bukan artis, saya pasti perkara ini tidak menjadi spekulasi. Saya akui, saya yang bagi tahu Memey untuk tidak buat sebarang kenyataan kepada media kerana takut bercanggah. Saya merasa begitu terhina dan saya bukan menegakkan benang yang basah tetapi mengharap dapat menarik benang dalam tepung.

Memang sekarang ini spekulasi diluar mengatakan kami sedang bersandiwara. Saya cuba mencari jalan untuk selesaikan masalah kami.

Saya memang agak terkejut bila Abby menghantar mesej kepada saya yang dia mahu failkan cerai dan saya pun balas mesejnya sampai lapan muka surat. Saya harap sangat-sangat, janganlah anak-anak yang akan menjadi mangsa atas kejahilan ibu bapa mereka.

Adakah kalian memerlukan sesi kaunseling?

Ya, Saya memang mengalu-alukan pandangan dan nasihat sesiapa sahaja. Kita masih perlu dibimbing. Kalau ada sesiapa yang hendak beri nasihat, Insya-Allah kami akan mendengarnya, mengambil mana-mana yang baik.

Apa yang membuatkan Abby terkilan ialah sikap Norman yang seolah-olah mempertahankan Memey, mengapa?

Saya tak nafikan dalam hal sekarang saya cuba pertahankan Memey. Dia seorang wanita yang naif. Dia pun ada mak dan ayah. Malu keluarga dia nanti.

Ketika ini Abby mencelah dan bertanya: Jadi siapa abang untuk dia?

Banyak lagi muka yang saya kena jaga. Abby masih lagi isteri saya. Saya percaya dalam masa terdekat ini, adalah jalan penyelesaian yang terbaik. Nak ikutkan, saya boleh memberi kerjasama untuk mengisi maklumat itu. tetapi kita perlu masa untuk berdepan dengan situasi ini. Saya tahu masalah utama saya ialah rumah tangga, biarlah selesai cara baik.

Abby: Kenapa abang asyik macam ini sekali? Abang asyik cerita Memey itu, Memey ini?

Norman: Saya cerita dari sudut kemanusiaan.

Abby: Habis saya ni apa? Saya isteri awak tau!

Norman: Dia ada mak bapak.

Abby: Saya tak ada mak bapak?Apa lebihnya dia dari saya? Buruk sangat ke saya ni? Ceraikan saya, kat sini pun tak apalah.

Norman: Selama ini pun saya jumpa mak dan ayah tentang masalah ini. Maaf ya, abang kena cakap benda ni (Norman berpaling kepada Abby yang semakin kuat menangis). Abang kena cakap, maaf ya....... (bagaimana pun Norman tidak dapat meneruskan kata-kata dan membiarkan apa yang mahu diluahkan hanya berlegar dalam fikirannya).

Abby: Tipu! dahlah selama ini susah sangat nak bawa berbincang. (Abby kemudian sekali lagi ditenangkan wartawan tetapi menolak dan sambil menahan tangisan berkata semula) Saya tak nak. Saya susah nak jumpa dia. Langsung dia sudah tak nampak saya dalam hati dia. Asyik nak bercakap pasal perempuan tu sahaja!

(Norman juga dinasihati oleh wartawan supaya beredar untuk tidak mengeruhkan lagi keadaan. Abby ditenangkan oleh Datuk Yusof Haslam yang hadir mengejut di lokasi setelah dimaklumkan mengenai insiden berkenaan.)

Datuk Yusof: Abby, kamu kena beri dia sedikit masa. Beri ruang untuk dia dan kamu selesaikan hal ini dalam masa seminggu ini. Kalau kamu tekan dia sangatpun, kamu tak akan dapat apa-apa.

Abby: Saya harap saya dapat selesaikan masalah saya. Saya rasa malu sangat bila suami asyik sibuk dengan perempuan lain. Kalau diri sendiri tak betul, macam mana dia nak betulkan orang lain. Minta maaf pada semua, saya tak boleh tahan dengan perangai dia.

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |