+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Monday, December 15, 2008

Harga minyak mungkin turun lagi, syor minimum RM1.80

Kosmo Online

PULAU PINANG - Harga runcit petrol dan diesel dijangka turun lagi dalam masa terdekat selaras dengan penurunan harga minyak mentah di pasaran global, kata Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna, Datuk Shahrir Abdul Samad.

Beliau berkata, pada masa ini terdapat ruang untuk menurunkan harga itu dan kerajaan selalunya mengadakan semakan terhadap harga bahan api itu pada awal atau pertengahan bulan sebelum membuat sebarang pengumuman.

"Insya-Allah ada ruang untuk turunkan lagi harga itu dalam masa terdekat.

"Maknanya sekarang dah dekat nak sampai (masa) kepada penurunan harga itu," katanya ketika melancarkan kempen Penurunan Harga oleh pasar raya Sunshine di Bayan Baru di sini.

Pada 3 Disember lepas, kerajaan mengumumkan penurunan harga petrol dan diesel sebanyak 10 sen seliter, dengan petrol RON97 kini dijual pada harga RM1.90 seliter daripada RM2 seliter dan RON92 kepada RM1.80 seliter daripada RM1.90 seliter, manakala diesel dijual pada harga RM1.80 seliter daripada RM1.90 seliter.

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |