+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Monday, December 15, 2008

Peniaga getah umum bertanding calon bebas

Berita Harian


Isma Airfath Hassanuddin

KUALA TERENGGANU: Seorang peniaga getah, Isma Airfath Hassanuddin, 38, mengumumkan hasratnya untuk bertanding pada pilihan raya kecil Parlimen Kuala Terengganu 17 Januari depan bagi membersihkan namanya yang tercemar ketika Pilihan Raya Umum Ke-12 (PRU12), Mac lalu.

Isma Airfath yang berasal dari Kampung Kok Pauh, Rantau Panjang, Kelantan pernah bertanding sebagai calon bebas menggunakan lambang kepala harimau untuk Parlimen Rantau Panjang pada PRU12 dan kalah kepada calon Pas, Siti Zailah Mohd Yusoff dengan majoriti 4,486 undi.

Walaupun kalah pada PRU12 lalu dan hanya mendapat 320 undi, dia berkata, semangat dan keazaman untuk berjuang dalam dirinya masih kuat dan akan tetap bertanding selagi termampu.

Katanya, dia berasa terpanggil untuk bertanding atas kemahuan sendiri tanpa ditaja oleh sesiapa dan demi membuktikan bahawa proses demokrasi masih berjalan di negara ini.

"Sebelum ini saya pernah dikecam dan difitnah teruk kononnya bertanding atas tajaan sesetengah pihak. Oleh itu, motif utama saya masuk bertanding kali ini adalah untuk membersihkan nama baik saya yang tercemar sebelum ini.

"Saya harap kali ini tidak ada gangguan daripada mana-mana pihak dan saya boleh bertanding dengan aman,"katanya dalam satu sidang media di sebuah resort di sini, semalam.

Pilihan raya kecil P36 Kuala Terengganu perlu diadakan berikutan kematian penyandang, Datuk Razali Ismail yang juga Timbalan Menteri Pelajaran pada 28 November lalu.

Isma Airfath yang akan tetap menggunakan lambang kepala harimau kali ini berkata, dia tidak takut mengambil risiko seperti hilang wang pertaruhan pada PRU12 kerana baginya, kejayaan hanya boleh dikecapi apabila seseorang itu berani mengambil risiko.

Katanya, walaupun bertanding di tempat asing, dia yakin peluangnya cerah kerana mendapat sokongan rakan dan saudara mara yang tinggal di Kuala Terengganu.

"Saya tak takut ambil risiko kerana kehidupan sebagai peniaga sememangnya penuh dengan cabaran. Saya juga mempunyai ramai kenalan di sini terutama daripada kelab motor dan pelanggan. Oleh itu, saya yakin akan mendapat sokongan penuh mereka.

"Keluarga juga memberi galakan supaya saya masuk bertanding kali ini. Kalau dapat jadi Ahli Parlimen...rezekilah,"katanya.

Ditanya adakah dia yakin mampu menewaskan calon bebas, Maimun Yusof,82 yang turut mengumumkan hasrat untuk bertanding, dia berkata, perkara itu tidak akan menjejaskan semangatnya kerana masing-masing mempunyai peluang tersendiri.

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |