+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Friday, April 10, 2009

Buta mata terkena kelongsong

Kosmo Online


Mohd. Huzaifah yang buta mata kanan akibat terkena kelongsong gas pemedih mata FRU ditemani ibunya, Kamariah Hussin di HRPZ II, Kota Bharu semalam.



KERATAN Kosmo! 8 April 2009.


KOTA BAHRU - Nasib malang menimpa seorang peniaga, Mohd. Huzaifah Mohd. Nor, 18, apabila mata kanannya buta dalam sekelip mata akibat terkena kelongsong gas pemedih mata Pasukan Simpanan Persekutuan (FRU) dalam kejadian Selasa lalu.

Insiden berlaku sewaktu mangsa yang sedang sibuk mengemas barang berniaga sebelum pulang tiba-tiba menjadi sasaran kelongsong itu yang dipercayai dilepaskan oleh polis bagi meleraikan rusuhan di luar Stadium Sultan Muhamad Ke-IV di sini.

"Masa itu keadaan kelam-kabut, saya dengan sepupu tengah kemas barang berniaga untuk pulang, tiba-tiba saya rasa ada benda keras kena mata kanan saya.

"Selepas itu saya rebah dan hampir pengsan kerana terlalu sakit, darah banyak keluar dari mata kanan.

"Dalam keadaan separuh sedar itu, saya dipapah oleh sepupu saya ke hospital yang terdekat yang terletak kira-kira 200 meter dari tempat kejadian. Mata saya selesai dibedah kira-kira pukul 2 pagi semalam (kelmarin)," ceritanya ketika ditemui di Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZ II) di sini semalam.

Tambahnya, kecederaan itu menyebabkannya mengalami kecacatan kekal dan pasti menyukarkan kehidupannya sebagai pelajar di Institut Latihan Perindustrian (ILP) Pengkalan Chepa dekat sini.

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |