+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Monday, May 11, 2009

Apa yang dibisikkan kepada Mohammad Nizar?

Kosmo Online


GAMBAR kelmarin yang menunjukkan Raja Dr. Nazrin menitahkan sesuatu kepada Mohammad Nizar dan Koo Ham (terlindung) sebelum baginda merasmikan persidangan DUN Perak.





IPOH - "Kedudukan Beta di atas politik. Selepas titah ucapan, anda boleh teruskan.''

Itulah yang dibisikkan oleh Pemangku Sultan Perak, Raja Dr. Nazrin Shah kepada bekas Menteri Besar, Datuk Seri Ir. Mohammad Nizar Jamaluddin yang kemudiannya mendorong kumpulan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pakatan Rakyat akur untuk mengambil tempat duduk.

Ia menamatkan sementara kekecohan pada sidang Dewan kelmarin dan membolehkan Raja Dr. Nazrin merasmikan mesyuarat pertama penggal kedua sidang itu selepas hampir enam jam menunggu di Kamar Diraja.

Mohammad Nizar berkata, Raja Dr. Nazrin juga meminta semua ADUN Pakatan Rakyat menghormati titah ucapan baginda.

"Tuanku said he is above politics and he said later on after the speech you can go on,'' kata beliau pada sidang akhbar lewat petang kelmarin yang turut dihadiri ADUN Sitiawan, Datuk Ngeh Koo Ham.

Penjelasan itu dibuat berikutan tanda tanya umum selepas melihat Mohammad Nizar dan Koo Ham dipanggil menghadap sebelum baginda merasmikan sidang Dewan.

Sebelum kedua-duanya dipanggil menghadap, mereka berada dalam kelompok 28 ADUN Pakatan Rakyat berkumpul di tengah Dewan untuk menyampaikan rasa tidak puas hati terhadap apa yang berlaku apabila bekas Speaker, V. Sivakumar diangkut keluar dari Dewan.

Selepas menerima titah tersebut, Mohammad Nizar memberi arahan kepada semua ADUN Pakatan Rakyat supaya kembali ke tempat duduk masing-masing dan mendengar titah ucapan Raja Dr. Nazrin.

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |