+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Wednesday, May 27, 2009

Nizar Cabar MB Rayuan Mohon Sultan Bubarkan DUN

Greenboc

Saya tidak menyalahkan pihak keselamatan, namun mereka diarahkan oleh BN mengarah mereka berkerja untuk BN. Demikain antara ucapan DS. Nizar dalam majlis di Wisma DAP Ipoh malam ini.

Katanya setiap kali PRK, UMNO akan mengarahkan pihak keselamatan berkampung di tempat tersebut, di Permatang Pauh, Kuala Terengganu, Bukit Gantang dan Bukit Selambau. Tapi bila UMNO tidak bertanding di Penanti ternyata tidak ada polis di situ. Inilah bukti mereka berkerja untuk UMNO dan BN.

"Menunjukkan wang rakyat dihabiskan untuk BN bukannya untuk menjaga rakyat dan kenteteraman awam." jelasnya.

BN cukup cemburu dengan gabungan pakatan Rakyat dan dia tidak sanggup lihat. Di Perak sebelum ini kita tidak pernah nikmati ke atas beberapa bangsa yang ada di Perak, namun dalam masa kita pakatan Rakyat memerintah kita lahirkan masyarakat Perak yang saling menghormati, toleransi antara satu sama lain. Kata Nizar.

"Kita mahukan cucu cicit kita pada masa akan datang saling menghormati antara bangsa yang ada. itulah yang dilakukan oleh Pakatan Rakyat. Jika ini berterusan maka tidak ada peluang lagi bagi mereka." katanya.

Saya menjelajah seluruh Perak untuk menjawab tuduhan tidak benar saya adalah boneka.

Makhamah rakyat adalah yang terbaik untuk menyelesai krisis politik di Perak.

"Kalau dia betul-betul anak jantan dia kena mengadap sultan dan mohon dibubarkan DUN." katanya lagi.

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |