+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Thursday, May 28, 2009

UMNO Dan Barisan Nasional ‘Peragut Keadilan’,Lumpuh Dan Sakit Tenat’.

Buletin Online

PDF Print E-mail
Written by SM Noor
Thursday, 28 May 2009 05:32

http://www.buletinonline.net/images/stories/berita5/tgnikaziz.jpgPENANTI - Fahaman UMNO yang berkata ugama suku dan politik suku adalah satu kecelakaan kepada pemikiran Islam seluruh dunia.

Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Dato’ Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata, dengan mengatakan demikian UMNO telah mengajar ‘ilmu sesat’ kepada manusia sebagaimana ajaran sesat ‘Ayah Pin’.

Beliau berkata, titik persamaan perjuangan antara parti-parti dalam Pakatan Rakyat adalah menentang kezaliman dan menegakkan keadilan.

Katanya, samada UMNO berlawan atau tidak dengan PAS dan Pakatan Rakyat, kerja melaksanakan keadilan sebagaimana kehendak Allah mesti ditunaikan.

“Samada UMNO lawan atau tak lawan, kewajipan kita, kerja kita ialah mejalankan (keadilan sebagaimana) kehendak Allah Ta’ala, dengan PKR pun tak bercanggah, dengan DAP pun tak bercanggah, (Video DiDalam)

“parti mana, manusia mana (yang) hendak kepada kezaliman lawan keadilan,”ujarnya dalam ceramah pilihanraya kecil DUN Penanti, disini semalam.

Katanya, dalam krisis politik yang berlaku di negeri Perak, UMNO telah melakukan kezaliman dengan meragut kemenangan rakyat.

“Dengan apa yang berlaku di Perak, adil ke?,

“kita buat (masuk) pilihanraya, menang Pakatan Rakyat, mari hamba Allah UMNO ragut kemenangan yang diberi oleh rakyat kepada Pakatan Rakyat,”katanya dengan memberi misalan masalah yang dilakukan oleh UMNO umpama jeyah ragut yang menjadi-jadi kini.

Selain tidak melakukan keadilan, katanya, UMNO turut melakukan kezaliman dengan mengamalkan rasuah.

Katanya, di negeri Kelantan pada penggal lalu, UMNO cuba menjatuhkan kerajaan Kelamtan dengan menawarkan rasuah kepada beberapa ADUN Kelantan.

Wabak rasuah terlalu parah dalam UMNO sehingga, katanya, UMNO pernah cuba merasuah seorang ADUN Kelantan dengan menawarkan rasuah seanyak RM5 juta dalam masjid.

Oleh itu katanya, UMNO kini sudah benar-benar sakit, hilang ‘deria rasa’ dan tidak dapat membezakan diantara yang halal dan haram

“Boleh dalam masjid, kerana tak ada mukanya UMNO, boleh nak beri rasuah dalam masjid, artinya UMNO ni sudah tidak ada (deria) rasa dah,

“kalau kita orang sihat, kulit kita kita (boleh) ras, kalau nyamuk hinggap kita terasa, lalat hinggap kita terasa, UMNO tak ada rasa dah, UMNO tak ada rasa dah, halal haram, tak ada rasa dah,
“dia sakit betul dah, lumpuh dah,”jelasnya.

Klik Untuk Lihat dan Dengar Klip Video Ceramah Tok Guru Nik Aziz

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |