+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Wednesday, September 2, 2009

Spiderman' didenda RM2,000, bersalah ceroboh menara KLCC

'Malaysiakini

Sep 2, 09 10:58am

Alain "Spiderman" Robert mengaku bersalah di mahkamah majistret hari ini atas kesalahan menceroboh menara berkembar Petronas pagi semalam.

Pemanjat bangunan berasal dari Perancis yang tersohor di dunia - sehingga digelar "Spiderman" diwakili oleh tiga peguam yang diketuai oleh Wong Kian Kheong, peguam yang membela Abdul Razak Baginda.

Robert dituduh bawah Seksten 447 Kanun Keseksaan atau kesalahan pencerobohan jenayah di depan majistret Siti Shakirah Mohtaruddin.

Beliau dikenakan hukuman RM2,000.

Semalam, lelaki 46 tahun itu mula memanjat menara setinggi 88 tingkat itu pada Subuh dan sampai ke kemuncaknya dua jam kemudian, sebelum disedari oleh pegawal keselamatan di situ.

Percubaan pertama Robert untuk memanjat menara itu pada 20 Mac 1997, dan percubaan kedua pada 2007, gagal.

Robert bagaimanapun dibebaskan tanpa didakwa.

Beliau pernah memanjat Eiffel Tower di Paris dan Golden Gate Bridge di San Francisco.

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |