+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Wednesday, April 1, 2009

"Mohon restu rakyat" Poster besar BN tidak beri kesan.

cina islam

Poster Besar BN mula di pasang dimerata tempat dalam Parlimen Bukit Gantang dengan tema "Mohon Restu Rakyat". Slogan itu di letakkan di tiga keping gambar utama, Najib, Zambry dan Ismail.

Bagi saya slogan yang diletak itu tidak aan memberi kesan dan penambahan undi kepada BN. Kerana slogan yang diletakakan ini tidak cukup untuk memujuk rakyat yang tidak sabar untuk menghukum BN di Bukit Gantang.

Saya ucapkan dibeberapa tempat ceramah yang diikuti bahawa kedatangan pemimpin BN ke Bukit Gantang setelah mereka melaui proses pemilihan yang diselubungi dengan politik wang alias Jenayah Rasuah yang jijik itu.

Ribuan laporan yang hanya disiasat cuma beberapa kerat, yang tidak lebih dari "kambing hitam" bagi mengatakan bahawa Lembaga Displin sudah pun mengambil segala langkah dan tindakan untuk meghukum mereka yang terlibat.

Bukti yang jelas kita lihat apabila pertembungan pemilihan jawatan yang telah berlangsung itu adalah semacam membeli jawatan itu dengan sejumlah wang yang banyak.

Yang sedikit berbelanja, atau tidak cukup berbelanja sudah pun kalah walaupun mereka MB ataupun menteri termasuklah timbalan menteri.

Perwakilan tidak akan menilai jasa mereka menjaga rakyat tetapi perwakilan nampaknya akan melihat sejauh mana dan sebanyakmana kebajikan dalam bentuk sejumlah wang sebagai ganti untuk mengundi.

Tragedi perebutan kuasa itu berakhir sebelum mereka ke Bukit Gantang, jadi mereka datang dengan peluh yang masih tidak kering dari PWTC, iaitu peluh rasuah yang sangat maklum oleh seluruh rakyat termasuklah di bukit Gantang.

Jadi buatlah slongan Mohon Restu Rakyat sebanyak manapun saya kira tidak akan merubah pespektif pengundi bahawa kalau undi BN cuma untuk restu kemanangan semata-mata, dan disebalikan dengan habuan keduaniaan yang diharapan,walau dijanjikan atau tidak. Inilah trend lama politik UMNO dan BN termasuk dalam PRK Bukit Gantang.

Sebaliknya Restu dan Ridha Allah SWT yang sangat di fahami oleh penduduk Bukit Gantang khususnya yang beagama Islam, sebab itu saya yakin mereka tetap akan meneruskan hasratnya memangkah calon PAS, Ir. Hj. muhammaad Nizar jamaluddin.

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |