+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Monday, April 26, 2010

Najib Habiskan RM64 juta dalam PRK Hulu Selangor

Buletin Online

E-mail Print PDF

http://buletinonline.net/images/stories/berita25/BERIBASIKAL.jpgPerdana Menteri, Dato’ Seri Najib Tun Razak telah menghabiskan RM64 juta untuk membeli undi dalam pilihanraya kecil parlimen Hulu Selangor.

Bekas calon Pakatan Rakyat bagi pilihanraya kecil berkenaan, Datuk Zaid Ibrahim berkata, kerana amalan membeli undi adalah ‘halal’, menyebabkan beliau kalah dalam pilihanraya semalam.
(Gambar - awal-awal lagi Najib 'menjaja' berpuluh-puluh basikal untuk membeli undi penduduk Felda)

"Ini adalah masalah kita perlu diatasi.
(Perdana Menteri) Najib (Tun Razak) menghabiskan RM64 juta untuk memenangi pilihan raya dan Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) menutup mata, "katanya dihadapan lebih 500 orang penyokong Pakatan Rakyat di Stadium Mini, disini.

Beliau yang juga bekas Menteri Undang-undang berkata, Malaysia mempunyai sistem politik yang tidak menghormati pilihan raya yang bersih.

"Pada tahun 2008, Pak Lah (bekas Perdana Menteri Abdullah Ahmad Badawi) telah membenarkan kami menang,

"Tapi kemudian mereka (UMNO) menendang dia (Pak Lah) keluar dan sekarang kita kembali (at square one)," katanya.

Beliau menekankan beliau bukanlah tidak membuat alasan ekoran kekalahannya, Zaid menegaskan, peri pentingnya mendesak untuk pilihan raya bersih dan adil.

"Saya boleh menerima kekalahan saya, tapi kami tidak diberi peluang untuk satu pertarungan yang adil, dan rakyat tidak yahin dengan sistem yang ada," katanya.

Last Updated ( Monday, 26 April 2010 01:22 )

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |