+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Tuesday, April 8, 2008

Pertukaran kerajaan dari BN kepada PR semakin cerah - Mujahid

Harakahdaily

Mohd Sabri Said

Sun | Apr 06, 08 | 1:40:49 pm MYT

TASEK GELUGOR, 6 April (Hrkh) - Ahli Parlimen Parit Buntar, Dr Mujahid Yusuf Rawa yakin pertukaran kerajaan daripada Barisan Nasional (BN) kepada Pakatan Rakyat (PR) pasti berlaku dalam masa terdekat memandangkan senario politik yang kian menyebelahi pembangkang.

Jelasnya, Umno kini sudah rapuh dan menanti rebah ke bumi manakala PR terus memuncak dengan berbagai nada dan gaya.

Beliau tidak menafikan slogan "PAS For All" banyak membantu sokongan masyarakat bukan Islam terhadap PAS dan PR semasa pilihan raya umum lalu.

"PAS For All" kini sudah senonim dengan masyarakat India dan Cina maka majlis penerangan harus dipertingkatkan supaya mereka dapat menghayati apa yang dikatakan Negara Berkebajikan.

"Majlis angkat sumpah Ahli Parlimen pada 28 April ini mungkin menyaksikan satu lagi kejutan baru dalam senario politik tanah air. Apapun kita tunggu dan lihat perkembanganya," tegasnya yang juga Ahli Jawatankuasa PAS Pusat ketika berucap dalam program Jamuan dan ceramah Perdana anjuran PAS Kawasan Tasek Gelugor di Dewan Besar, Sungai Dua semalam.

Perkembangan terbaru jika tiada apa-apa yang menghalang akan berlaku kemasukan ahli parlimen BN ke PR secara berperingkat-peringkat.

Ini menandakan kerajaan BN pimpinan Perdana Menteri, Dato' Seri Abdullah Ahmad Badawi semakin condong dan besar kemungkinan berita perletakan jawatan sebagai Perdana Menteri menjadi kenyataan.

Keadaan timbalanya, Dato' Seri Najib Razak juga sukar ekoran orang harapanya telah tewas awal apabila banyak tidak disenaraikan sebagai nama sebagai calon pilihan raya ke-12 lalu.

"Kemelut yang melanda Umno dan BN memberi peluang kepada PR untuk menerajui negara pada masa akan datang. Inilah realiti sekarang," jelasnya.

Menyentuh mengenai kemasukan orang bukan Islam ke dalam Kelab Penyokong PAS, ia amat menggalakan dan paling ketara ialah pembubaran cawangan MIC di Taiping, Perak semata-mata mahu bersama parti Islam dalam Kelab Penyokong PAS.

Turut berceramah dalam program tersebut ialah Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang, Ustaz Saleh Man, Ahli Parlimen Padang Serai, Gobalakrisnan dan Setiausaha PAS Kedah, Yusuf Husin.

Turut hadir ialah Timbalan Yang DiPertua PAS Tasek Gelugor, Ustaz Suib Mohd Amin, Ketua Penerangan PAS Negeri, Haji Abdul Halim Salleh dan bekas calon Dun Permatang Berangan, Arshad Saleh. - mns

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |