+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Friday, November 14, 2008

Pemborong tentukan harga kedai runcit

Kosmo Online


ADA peruncit menjangkakan telur antara barangan keperluan yang dijual lebih murah pada kempen penurunan harga mulai minggu depan.


KUALA LUMPUR - Ramai peruncit mengambil sikap tunggu dan lihat sebelum bertindak menurunkan harga barangan keperluan seperti yang disaran oleh kerajaan mulai minggu depan.

Menurut mereka, penurunan itu akan bergantung kepada harga barangan yang dibekalkan oleh pemborong dan ia tidak boleh dilaksanakan tanpa sokongan pihak terbabit.

Menurut seorang peruncit yang mahu dikenali sebagai Din, 25, beliau sedia untuk menurunkan harga, tetapi pemborong mestilah membekalkan barangan dengan harga lebih murah.

Katanya, harga beberapa barangan runcit di kedainya mungkin diturunkan mulai minggu depan, tetapi dia masih belum mengenal pasti jenis barangan nanti.

"Kita masih tunggu dan lihat, jika pemborong tidak menurunkan harga, kami tidak boleh menurunkan harga semata- mata kempen itu kerana perniagaan kami juga harus dipertimbangkan," katanya.

Jelas beliau, antara barang yang dijangka akan turun termasuklah beberapa barangan keperluan seperti minyak masak dan beras.

"Berapa kadar baru, saya tak dapat pastikan sehingga barang dihantar pemborong mulai minggu depan," katanya.

Sementara itu, pemilik kedai runcit di Pandan Indah yang dikenali sebagai Nazaruddin berkata, kempen penurunan harga itu dialu-alukan, tetapi pembekal perlu memainkan peranan dengan meletakkan harga yang lebih munasabah kepada peruncit.

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |