+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Monday, July 20, 2009

Kerajaan Selangor anggap kematian Teoh sebagai tragedi.


Siasahdaily

SHAH ALAM, 17 Julai: Kerajaan Negeri Selangor menyifatkan kematian Setiausaha Politik Exco kerajaan negeri, Teoh Beng Hock sebagai satu tragedi yang amat menyedihkan dan merasai sama kesedihan dengan apa yang ditanggung oleh seluruh anggota keluarga terlibat.

Dato’ Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata demikian di dalam sidang akhbar tergempar yang diadakan di Bangunan Annex berhampiran Bangunan SUK, dekat sini sekitar jam 8.15 malam malam tadi.

Kebanyakan exco turut serta di dalam sidang media itu yang dihadiri oleh ramai wakil media tempatan meskipun dimaklumkan di dalam masa terdekat.

“Bagi menghormati perasaan kaum keluarga yang sedang bersedih, kita menunggu laporan lanjut dan lengkap dari pihak polis dan patologi; kita tidak mahu mendahului pihak berkaitan termasuk keluarga mereka di dalam memberikan kenyataan.

“Esok sekali lagi Exco Kerajaan Selangor, Teresa Koh akan mengadakan sidang akhbar bersama-sama dengan beberapa orang lagi yang disoal-siasat oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia Selangor (SPRM) dan bagaimana siasatan itu berlaku,” tegas Tan Sri Khalid lagi.

Untuk rekod, selepas pejabat exco berkenaan, Ean Yong Hian Wah, diserbu oleh pegawai SPRM, Teoh telah diminta ke pejabat SPRM dan beliau memandu sendiri ke pejabat itu yang terletak di Wisma Masalam di sini.

Menurut Khalid lagi, beliau dimaklumkan, Teoh dibebaskan pada jam 3.45 pagi dan berada di sekitar pejabat SPRM itu sehingga pagi, namun dimaklumkan kematiannya oleh seorang petugas di bangunan itu pada jam 1.30 petang semalam.

Di dalam sidang media itu, tidak dimaklumkan tentang punca kematian Teoh ekoran penyelidikan sedang dilakukan dan esok akan dikeluarkan laporan lengkap mengenainya.

Di dalam hal ini, Khalid berkata beliau mendapat jaminan dari Ketua Polis Selangor, Datuk Abdul Khalid Abu Bakar mengenai penyiasatan terperinci akan dilakukan ke atas kejadian berkenaan.

Sementara itu, Ean ketika bercakap kepada wartawan berkata, beliau sangat sedih dan kesal dengan apa yang telah berlaku ke atas pegawainya dan meminta SPRM bertanggungjawab sepenuhnya di atas kejadian itu.

“Beliau akan mendaftar perkahwinannya pada esok hari (hari ini),” jelas Ean di dalam sidang sama sambil menjelaskan Teoh adalah bekas wartawan Sin Chew Jit Poh dan berasal dari Alor Gajah, Melaka.

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |