+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Sunday, June 15, 2008

Wang tunai rebat habis

kosmo online


ORANG RAMAI berebut untuk mendapatkan nombor giliran untuk rebat tunai di Pejabat Pos Pulau Pinang semalam.


BANGI - Pembayaran rebat tunai kenderaan persendirian semalam tercalar apabila ada pejabat pos yang dilaporkan kehabisan wang tunai untuk diagihkan.

Ini menyebabkan keadaan agak kecoh apabila orang ramai yang telah beratur panjang sejak pagi kecewa apabila terpaksa pulang.

Antara pejabat pos yang dilaporkan menghadapi masalah itu ialah di Selangor dan Terengganu.

Salah seorang penuntut, Mohd. Nor Ab. Samad, 46, kecewa apabila diberitahu pejabat pos yang dikunjunginya di Rawang, Selangor kehabisan wang tunai.

"Saya singgah di pejabat pos Bandar Tasik Puteri, Rawang kira-kira pukul 11.30 pagi untuk menuntut rebat tunai setelah melihat pejabat di situ agak lengang.

"Namun setelah masuk ke pejabat pos dan bertanya mengapa di situ lengang, salah seorang pegawai memberitahu bahawa mereka kehabisan wang tunai," katanya.

Jelas Mohd. Nor lagi, kehabisan wang tunai di pejabat pos tersebut ekoran kebanjiran orang ramai yang datang awal pagi lagi untuk menuntut rebat tunai.

"Saya juga tanya bila boleh wang tersebut akan sampai dan mereka beritahu mungkin hari ini (semalam) atau pun Isnin depan.

"Namun dalam pukul 4 petang, saya lihat pejabat pos itu telah mula didatangi orang ramai kerana wang tunai telah dihantar ke sana," jelasnya.

Masalah kehabisan wang tunai juga dilaporkan di Kuala Terengganu. Orang ramai di pejabat pos cawangan Pasar Raya Besar Giant pulang dengan tangan kosong apabila wang rebat tunai habis kira-kira pukul 12 tengah hari.

Kosmo! Ahad diberitahu sehingga pukul 2 petang bekalan tambahan wang tunai masih belum tiba.

Pos Malaysia ketika diminta mengulas menjelaskan wang rebat tunai akan ditambah dari semasa ke semasa sekiranya mana-mana pejabat pos kehabisan tunai.

Pemangku Pengarah Urusan Pos Malaysia Berhad (PMB), Datuk Abu Huraira Abu Yazid menjelaskan, bahawa pihaknya mempunyai peruntukan kewangan yang mencukupi untuk pengagihan itu.

"Tiada istilah kehabisan wang tunai kerana ia akan sentiasa ditambah dari semasa ke semasa,'' ujarnya.

Sementara itu, Pos Malaysia Bhd. (PMB) telah membayar rebat tunai sejumlah RM116.734 juta di seluruh negara kepada 239,414 pemilik kenderaan persendirian yang layak semalam.

PMB turut mengingatkan orang ramai yang tidak sempat menuntut rebat tunai semalam, mereka masih boleh menuntutnya pada bila-bila masa sehingga 31 Mac depan.

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |