+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Saturday, December 27, 2008

Mawi-Ekin akan diarak dengan helikopter

Mstar Online

MAJLIS perkahwinan penyanyi popular Mawi dan Ekin sememangnya ditunggu bukan hanya oleh pihak media malah sangat dinantikan oleh ribuan peminatnya di negara ini.

Biarpun pasangan pengantin popular ini telah selamat diijabkabulkan di Masjid Sultan Abu Bakar, Johor Bahru, seminggu yang lalu, namun kemeriahan upacara persandingan dan resepsi yang gilang-gemilang bagi meraikan pasangan pengantin baru ini giat berlangsung.

Terdekat, Mawi dan Ekin akan disandingkan buat kali kedua di kampung kelahiran Mawi di Felda Taib Andak, Kulai, pada Ahad ini.

Mawi dan Ekin ketika di majlis sidang media Ambank group mempersembahkan Ambang 2009 KL. -foto The Star oleh AZMAN GHANI

Majlis perkahwinan tersebut berjaya mencuri perhatian peminat dan media massa di seluruh negara.

Pada 28 Disember ini, bakal berlangsung majlis resepsi pihak pengantin lelaki, yang akan diadakan di Padang Awam, Felda Taib Andak akan menampilkan tema adat orang Jawa.

Dijangka 15,000 peminat juara Akademi Fantasia musim ke-3 ini akan membanjiri upacara persandingan tersebut yang sememangnya dikahskan untuk peminat-peminat beliau.

Lebih istimewa, satu konsert khas yang dinamakan Gempak Rewang turut diadakan pada 27 Disember ini, bermula pada jam 8 malam.

Bintang-bintang Akademi Fantasia, dijangka membuat persembahan pada konsert tersebut dan Mawi juga dijadualkan akan turut serta membuat persembahan sebagai tanda terima kasihnya kepada peminat-peminat setia yang telah banyak memberi sokongan kepadanya serta menghiburkan orang kampung di felda tersebut.

Istimewa untuk peminat-peminat selebriti yang tidak dapat hadir pada majlis persandingan Mawi dan Ekin, usah risau, Astro akan menyiarkan liputan khas secara eksklusif perjalanan majlis perkahwinan penuh gemilang pasangan merpati dua sejoli ini.

Bagi majlis pernikahan yang dilangsungkan di Johor Bahru minggu lalu itu, ia akan diulang tayang sekali lagi pada 28 Disember ini dalam program Ijab Qabul di saluran Astro Prima (105) .

Pada hari yang sama, Astro akan menyiarkan rakaman liputan khas sempena majlis resepsi pasangan romantis ini di Johor Bahru minggu lalu dalam program Ekin & Mawi: Dua Hati Menjadi Satu.

Bagi majlis resepsi pihak lelaki, Astro sekali lagi diberi hak eksklusif untuk menyiarkan majlis resepsi pasangan Mawi dan Ekin dalam rancangan Mawi & Ekin: Raja Sehari.

Pada majlis resepsi pihak lelaki nanti, kedua mempelai akan menyarung busana rekaan Putra dari Cosry untuk Ekin sementara Mawi akan memakai baju rekaan Lord’s Tailor dengan tema adat orang Jawa.

Gelaran ‘Weeding of The Year’ memang layak diberikan kepada perkahwinan Mawi dan Ekin apabila pasangan ini akan diarak menggunakan helikopter dari Johor Bahru ke dewan tempat majlis persandingan di Felda Taib Andak.

Pasangan merpati dua sejoli ini akan diarak menaiki helikopter itu dari rumah Ekin di Johor Bahru ke Felda Taib Andak pada 28 Disember nanti. Bagi si pelantun lagu Aduh Saliha ini, biarpun agak gusar dengan penerimaan peminat namun dia akur kerana ia adalah hadiah perkahwinan daripada sahabatnya.

“Sebenarnya, ia bukan impian kami sebaliknya tajaan kawan baik sebagai hadiah perkahwinan kami. Bagaimanapun, dia meminta identitinya dirahsiakan," kata Mawi.

Pasangan merpati dua sejoli ini akan diarak menaiki helikopter itu dari rumah Ekin di Johor Bahru ke Felda Taib Andak pada 28 Disember nanti.

Pasangan ini akan disandingkan buat kali ketiga pada 11 Januari depan, di Palace of The Golden Horses Hotel dengan konsep Timur Tengah, ‘1001 Malam’.

Majlis resepsi istimewa tersebut diadakan dalam suasana tertutup dan cukup sederhana dihadiri keluarga terdekat, jemputan VVIP dan VIP.

Info perkahwinan Mawi-Ekin

20 Disember 2008 - Majlis akad nikah di Masjid Sultan Abu Bakar, Johor Bahru.

20 Disember 2008 - Majlis resepsi keluarga Ekin di Stadium Tertutup Majlis Bandaraya Johor Bahru.

27 Disember 2008 – Konsert khas Mawi bersama rakan Akademi Fantasia di Padang Awam, Felda Taib Andak, Kota Tinggi, Johor, jam 8 malam.

28 Disember 2008 - Majlis resepsi keluarga Mawi di Padang Awam, Felda Taib Andak, jam 2 petang, diikuti persandingan di Dewan Serba Guna, Felda Taib Andak mulai jam 2.30 hingga 4.30 petang.

11 Januari 2009- Majlis resepsi istimewa jemputan VVIP dan VIP di Palace of the Golden Horses.

Jangan ketinggalan untuk menyaksikan liputan perkahwinan Mawi dan Ekin secara eksklusif di stesen berbayar Astro di saluran Astro Prima (105) dan Astro Ria (104) seperti berikut:-

‘Ijab dan Qabul’ Mawi& Ekin: Dari Mata Turun ke Hati – 28 Disember 2008, Ahad, 10:30 pagi, (ulang tayang program Astro Oasis, dokumentari sedutan khas majlis akad nikah di Masjis Sultan Abu Bakar).

Gempak Rewang – 28 Disember 2008, Ahad, 1:00 petang, Konsert khas Mawi bersama rakan Akademi Fantasia di Padang Awam, Felda Taib Andak, Kota Tinggi, Johor (rakaman mini konsert di Felda Taib Andak, Kulai, Johor.

Ekin & Mawi: Dua Hati Jadi Satu – 28 Disember 2008, Ahad, 2 petang (rakaman Majlis Persandingan Ekin & Mawi di Stadium Tertutup Johor Bahru).

Mawi & Ekin: Raja Sehari – 28 Disember 2008, Ahad, 3.00 petang (Liputan khas secara langsung majlis resepsi Mawi & Ekin di Felda Taib Andak Kulai, Johor)

Mawi dan Ekin: Sejoli – 11 Januari 2009, Ahad, 6.00 petang (dokumentari Istimewa persiapan & majlis perkahwinan Mawi & Ekin) di saluran Astro Ria (104).

Mawi & Ekin: 1001 Malam- 11 Januari 2009, Ahad, 7:30 malam, Majlis Resepsi Mawi dan Ekin di Kuala Lumpur. (siaran langsung dari Palace of The Golden Horses Hotel) di saluran Astro Ria (104).

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |