+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Tuesday, July 8, 2008

Ahmad Said Nafi Singkir Kelompok Idris, Tapi Gugurkan Wan Hisham

Buletin online

PDF Cetak E-mail
Ditulis oleh MatStringer
Tuesday, 08 July 2008

The image “http://buletinonline.net/images/berita7/derisumno2.gif” cannot be displayed, because it contains errors.Kuala Terengganu - Pengerusi UMNO Terengganu, Dato’ Ahmad Said menafikan pelantikan beberapa tokoh lama mengisi jawatan utama UMNO Terengganu adalah satu usaha mengenepikan pengaruh bekas Menteri Besar, Dato’ Seri Idris Jusoh.

“Ini ialah proses biasa, apa juga pentadbiran... bila orang baru masuk sudah tentu dia akan bawa rakan yang boleh bekerjasama dengannya dan teruskan perjuangan dengan ambil nilai yang sama... bukan maksud menyingkirkan, ada yang kekal.
“Bila Tun Mahathir lepas jawatan Perdana Menteri kepada Pak Lah ada kekal, ada baru... bila akan datang orang lain pula, sama saja, ini ialah satu proses... tidak timbul soal penyingkiran sebenarnya,” katanya mempertahankan tindakannya.

Ahmad telah melantik ketua UMNO Bahagian Dungun, Datuk Rosli Mat Hassan sebagai Setiausaha UMNO Negeri menggantikan Datuk Rosol Wahid.

Presiden Persatuan Kontraktor Melayu Malaysia (PKMM), Datuk Roslan Awang Chik telah dilantik sebagai Bendahari menggantikan Datuk Wan Hisham Wan Salleh.

Manakala Datuk Zubir Embong sebagai Ketua Penerangan menggantikan tempat Shabery Cheek yang kini sudah menjadi Menteri.

Dengan kenyataan tersebut Ahmad mengesahkan pelantikan rakan-rakan lama beliau itu menunjukkan ada pihak yang tidak boleh bekerjasama dengan beliau.

Ahmad memang patut melantik Rosli dan menggantikan Rosol dan Zubir menggantikan Shabery kerana kedua-dua Rosol dan Shabery telah meletakkan jawatan meninggalkan kekosongan bagi Setiausaha dan Ketua Penerangan.

Namun beliau menggugurkan Wan Hisham Wan Salleh walaupun Wan Hisham masih memegang jawatan Bendahari dan tidak meletakkan jawatan.

Sekiranya Ahmad tidak berniat untuk membuat penyingkiran, dia harus mengekalkan Wan Hisham.

Mengulas lanjut mengenai pelantikan baru itu, Ahmad memberitahu bahawa individu yang mengisi jawatan itu lebih ramai daripada Bahagian Kuala Terengganu.

Beliau berkata beliau mengambil tindakan demikian kerana kawasan Kuala Terengganu telah menjadi punca banyak masalah kepada Barisan Nasional (BN).

“Orang tanya kenapa semuanya dari Kuala Terengganu... Timbalan Menteri sampai ada dua... kerana saya lihat Kuala Terengganulah punca banyak masalah kepada kita... daripada empat DUN (Dewan Undangan Negeri) satu DUN saja menang.
“Kalau kita kumpul orang ini bekerjasama, kalah lagi saya tidak tahulah... maknanya mereka ini bergaduh sesama sendiri, betullah kata rakyat... kalau mereka tidak boleh bersatu dan bekerjasama serta memenangkan parti dengan jawatan kita beri dan apa yang mereka dapat, tidak ada makna,” katanya.

Kenyataan pedas Ahmad itu dijangka akan mengundang lebih kemarahan dari UMNO Bahagian Kuala Terengganu.
Sebelum ini orang-orang di Bahagian Besut menunjukkan kemarahan sejak Ahmad bersetuju dilantik menjadi Menteri Besar.

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |