+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Monday, November 3, 2008

Naib presiden Gerakan ditemui mati

Malaysiakini

Nov 3, 08 1:39pm

Naib Presiden Gerakan Dr S Vijayaratnam ditemui mati di luar kliniknya di Seremban pagi ini. Mendiang berusia 58 tahun.

Difahamkan mayat mending ditermui kira-kira jam 11.30 pagi di luar bangunan tiga tingkat miliknya, yang dikenali sebagai 'Vijay Mahal' di Jalan Tengku Hassan.

dr s vijayaratnam 1950 to 2008Mendiang meninggalkan seorang balu dan dua orang anak lelaki.

Polis sedang menyiasat kejadian tersebut.

Dalam satu kenyataan kemudiannya, Gerakan berkata, Vijayaratnam diserang sakit jantung dan sumber-sumber parti itu menafikan khabar angin ada unsur-unsur jenayah terbabit.

"Vijayaratnam meninggal dunia pagi ini kerana sakit jantung. Ia satu berita yang menyedihkan bagi Gerakan, Barisan Nasional dan kepada negara," kata kenyataan tersebut.

"Beliau adalah seorang pemimpin yang dihormati ramai dan menjadi teladan kepada golongan muda di dalam dan di luar Gerakan. Semoga Tuhan mencucuri rahmat dan memberi kekuatan kepada keluarga mendiang," tambahnya.

Sementara itu, Presiden Gerakan, Tan Sri Dr Koh Tsu Koon terkejut dan sedih dengan pemergian Vijayaratnam itu.

"Kita kehilangan seorang rakan seperjuangan yang komited dan seorang kawan karib," katanya dalam satu kenyataan.

Sambil menyifatkan Vijayaratnam sebagai seorang pemimpin Gerakan yang setia dan berdedikasi, Koh berkata: "Kita memberi penghormatan kepada seorang rakyat Malaysia sebenar. Vijayaratnam sering menyumbang tulisannya kepada media mengenai ideologi dan pendirian parti tentang pelbagai isu-isu nasional,"

Vijayaratnam - seorang doktor di Seremban - merupakan pemimpin bukan Cina tertinggi dalam parti Gerakan.

Beliau dilantik sebagai senator pada 2002 dan berkhidmat selama satu penggal sebagai setiausaha parlimen Kementerian Perusahaan Peladangan dan Komiditi.

Dalam pemilihan parti bulan lalu, beliau berjaya mengekalkan jawatan naib presiden bagi penggal kedua.

Vijayaratnam mendapat 678 undi – kedua tertinggi selepas bekas ketua Pemuda Gerakan, Datuk Mah Siew Keong (1,153 undi) dan bekas ketua Pemuda Gerakan Pulau Pinang, Huan Cheng Guan (568).

Manakala calon Melayu bagi jawatan tersebut, Dr Asharuddin Ahmad memperolehi 537 undi di tempat keempat.

Menurut pemerhati, mendiang mampu mengekalkan jawatannya kerana beliau dilihat sebagai 'orang presiden'.

Vijayaratnam adalah pengerusi biro hal ehwal antarabangsa dan hubungan kaum parti itu serta menjadi ketua Gerakan cawangan Sungai Ujong, Negeri Sembilan.

Mendiang juga adalah anggota Majlis Perundingan Ekonomi Negara (Mapen), felo Royal Society of Health di London dan ahli kehormat College of General Practitioners di New Delhi, India. Berita asal

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |