+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Saturday, November 29, 2008

Pemakaian tali keledar belakang tetap 1 Jan.

EMPAT gadis mengenakan pemakaian tali pinggang belakang sempena pameran pameran Keselamatan Jalan Raya 2008 di Kuching semalam.


KUCHING - Tarikh penguatkuasaan pemakaian tali keledar belakang pada 1 Januari depan tetap dilaksanakan dan tidak akan ditangguh, kata Timbalan Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Lajim Ukim.

Menurut beliau, pengguna sudah diberi tempoh yang cukup untuk mengambil langkah perlu bagi melaksanakan peraturan itu termasuk membiasakan diri dengan penggunaannya.

"Sekarang masih ada 33 hari lagi untuk pengguna memastikan mereka dapat membiasakan penggunaan tali keledar belakang... (mulai 1 Januari) kalau tidak pakai kita tetap akan saman," katanya kepada pemberita selepas merasmikan pameran Keselamatan Jalan Raya 2008 di sini semalam.

Beliau menambah, kempen advokasi pemakaian tali keledar belakang yang bermula 1 Jun lalu kini giat dilakukan oleh Jabatan Keselamatan Jalan Raya (JKJR) bagi menyedarkan pengguna agar sentiasa mengutamakan keselamatan ketika memandu dan tidak melanggar undang-undang yang ditetapkan.

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |