+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Monday, November 10, 2008

Penahanan ISA berasas fakta: PM

Berita Harian

KEPALA BATAS: Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi berkata, kerajaan sentiasa berhati-hati dalam tindakan menahan seseorang mengikut Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA).

Perdana Menteri berkata, sikap berhati-hati ketika membuat keputusan menahan mereka diamalkan sejak dulu lagi.

“Keputusan menahan mereka di bawah ISA mesti ada sebabnya dan bukan diambil tanpa sebarang fakta yang membolehkan tindakan itu dilaksanakan.

“Ini bukan kuasa yang boleh dibuat dengan sewenang-wenangnya, ia mesti ada sebab dan fakta,” katanya pada sidang media selepas merasmikan Persidangan Perwakilan Umno Bahagian Kepala Batas di sini, semalam.

Abdullah diminta mengulas keputusan Mahkamah Tinggi Shah Alam membebaskan pengendali dan penulis blog Malaysia Today, Raja Petra Kamaruddin daripada tahanan ISA, Jumaat lalu.

Perdana Menteri juga menjelaskan kerajaan menghormati keputusan mahkamah tetapi akan membuat rayuan.

Katanya, Kementerian Dalam Negeri akan membuat rayuan dalam masa terdekat ini berhubung keputusan mahkamah itu.

Sementara itu, Perdana Menteri berkata, pihak berkuasa negara ini sentiasa berwaspada bagi memastikan keselamatan negara terkawal berikutan pelaksanaan hukuman mati ke atas tiga pengebom Bali.

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |