+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Monday, November 10, 2008

Perwakilan Seremban bergaduh

Malaysiakini

Muda Mohd Noor | Nov 9, 08 12:21pm

Para perwakilan yang menghadiri mesyuarat bahagian Seremban bergaduh pagi ini sehingga ia terpaksa dibatalkan.

Mereka bertindak membaling kerusi ke arah satu sama lain. Difahamkan turut menjadi sasaran ialah barisan jawatankuasa bahagian.

Kejadian tersebut turut disaksikan pengerusi jawatankuasa pemantau Umno bahagian, Seremban, Tan Sri Rahim Tamby Chik.

Kejadian itu berlaku di tempat mesyuarat itu diadakan di Kelab Golf Taman Tuanku Jaafar di Seremban.

Ekoran itu, ketua bahagian berkenaan, Datuk Ishak Ismail mengambil keputusan untuk membatalkan mesyuarat tersebut.

Difahamkan ada perwakilan yang mengalami kecederaan.

Ketika dihubungi, Ishak berkata, kejadian itu berlaku apabila bekas setiausaha bahagian, Datuk Yusof Hermain Shah mempersoalkan enam cawangan belum mengadakan mesyuarat.

"Saya kemudiannya menunjukkan surat kepada Rahim bahawa enam cawangan tersebut telah mengadakan mesyuarat," katanya.

Berikutan, katanya, Rahim bersetuju mesyuarat bahagian diteruskan hari ini.

Katanya, seorang lagi - Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Lenggeng, Mustafa Salim - tidak dibenarkan oleh Majlis Tertinggi (MT) bertanding jawatan ketua bahagian itu kerana terbabit dalam politik wang.

Berikutan itu, katanya, kumpulan yang tidak puas hati dan beberapa perwakilan telah bertindak membaling kerusi ke arah perwakilan Wanita.

Keadaan itu, katanya, menjadi kelam kabut kerana perwakilan Wanita takut, menyebabkan beliau terpaksa menghubungi pihak polis.

Ishak berkata, tidak lama seperti itu 10 anggota polis dihantar ke tempat kejadian untuk menenangkan keadaan.

"Setelah melihat keadaan sedemikian, saya mengambil keputusan untuk membatalkan mesyuarat hari ini, dan menyerahkan kepada MT untuk menentukan tarikh baru," katanya.

Ishak berkata, pihak polis telah menasihatkan beliau supaya membuat laporan polis berhubung kejadian tersebut.

Sementara itu, pengerusi badan perhubungan Umno Negeri Sembilan, Datuk Seri Mohamad Hasan berkata kejadian itu tidak sepatutnya berlaku.

Sambil melahirkan rasa sedih dengan kejadian itu, Mohamad, yang juga menteri besar Negeri Sembilan, berkata beliau akan meneliti laporan penuh insiden itu daripada jawatankuasa pemantau.

"Setakat ini, saya sedang menunggu laporan jawatankuasa pemantau," katanya kepada pemberita ketika mengulas kejadian itu.

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |