+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Monday, November 10, 2008

Polis hina lagu ‘Negaraku’ - MP Ketereh

Suara Keadilan

oleh Masdar R Arifudin

PETALING JAYA, 10 November (SK) - Lagu kebangsaan yang dinyanyikan pada jam 10 malam oleh rakyat Malaysia yang berhimpun di Dewan Sivik Petaling Jaya di sini, gagal dihormati oleh polis.

Dalam kejadian tangkapan 24 orang dalam perhimpunan itu, kira-kira 400 orang sedang menyanyikan lagu negaraku, diserang oleh sekumpulan pihak polis tanpa menunggu Lagu Kebangsaan tamat.

Perhimpunan itu diadakan sempena ulangtahun pertama Perhimpunan 100,000 rakyat Gabungan Pilihan raya Bersih dan Adil (Bersih) setahun lalu.

Menurut Ahli Parlimen Ketereh, Ab Aziz Ab Kadir, lagu Negaraku merupakan lambang penghormatan kepada negara dan polis seharusnya menghormati peserta yang tekun menyanyikan lagu Kebangsaan negara.

Aziz turut memprotes cara polis menyuraikan perhimpunan itu yang disifatkan sebagai keterlaluan dan ganas.

Menurutnya, Polis sengaja memprovokasi peserta semata-mata untuk menghalalkan tindakan mereka.

Aziz juga kesal dengan tindakan polis menghalang tugas wartawan apabila menahan mereka dan hanya membebaskannya dua jam kemudian termasuk wartawan Suara Keadilan Rusnizam Mahat.

Beliau berkata, rakyat seharusnya diberikan ruang kebebasan untuk menyuarakan pendapat seperti yang dijamin dalam perlembagaan. - msh

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |