+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Tuesday, September 16, 2008

PM minta Anwar tunjuk senarai MP

Malaysiakini

Sep 16, 08 6:57pm

Perdana Menteri berkata Datuk Seri Anwar Ibrahim mesti tunjukkan jika beliau ada senarai 31 ahli Barisan Nasional yang menyertai Pakatan.

"Kalau dia (Anwar) ada (senarai 31 ahli Parlimen) dia boleh beritahu, biar semua rakyat tahu, biar semua pengundi tahu apa yang telah dia lakukan kepada calon-calon mereka (pengundi)," kata Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi.

Abdullah berkata beliau tidak akan mengadakan pertemuan dengan Anwar untuk berbincang kerana "kalau dia jumpa saya pun nanti mungkin dia buat cerita yang lain."

"Nanti dia kata saya telah setuju tentang itu, tentang ini. Itu adalah tujuan dia mempopularkan diri dia. Saya tidak perlu jumpa dia," kata dalam sidang akhbar di majlis penyampaian dermasiswa dan sumbangan Hari Raya Aidilfitri di Kepala Batas hari ini.

Menurut perdana menteri, surat yang diterimanya dari Anwar yang juga ketua pembangkang semalam, bukannya berhubung peralihan kuasa., demikian menurut laporan Bernama.

Katanya, surat itu adalah berkaitan dengan situasi dalam negara dan perkara-perkara umum.

"Tidak ada satu surat pun yang dihantar yang berkaitan dengan pemindahan kuasa. Dia (Anwar) hantar surat tentang hal-hal umum yang berkaitan dengan situasi dalam negara," katanya.

Di Kuala Lumpur, Anwar hari ini berkata telah menghantar surat kepada Perdana Menteri semalam untuk mengadakan pertemuan bagi membincangkan proses peralihan kuasa secara aman setelah Pakatan mempunyai cukup bilangan ahli Parlimen untuk membentuk kerajaan baru.

Abdullah meminta semua pihak memberi perhatian kepada perkara yang berkaitan dengan urusan dan tanggungjawab seharian, dan bukannya sibuk dengan urusan yang memperlihatkan ketidakstabilan politik negara.

"Lebih baik beri perhatian kepada hal-hal yang berkaitan dengan pekerjaan, perniagaan dan tanggungjawab kita yang dilaksanakan sama ada di sektor awam mahupun swasta," katanya.

Anwar ketika ditanya pemberita mengenai rancangannya untuk mengambil alih pentadbiran negara hari ini (16 September) seperti yang digembar-gemburkannya, beliau mendakwa kelewatan itu adalah kerana beliau mahu berbincang dengan perdana menteri terlebih dahulu.

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |