+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Wednesday, April 23, 2008

Cabul: Polis siasat bekas menteri

Malaysiakini

Apr 22, 08 11:32pm

Polis sedang menyiasat dakwaan seorang bekas menteri melakukan jenayah seksual di sebuah hotel bertaraf lima bintang berdekatan stesen Sentral Kuala Lumpur baru-baru ini.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur SAC II Ku Chin Wah berkata laporan itu dibuat oleh seorang wanita yang berumur 30-an di ibu pejabat polis daerah Brickfields pada Jumaat lalu.

Dalam kejadian pada 14 April lalu, mangsa yang juga pekerja di hotel tersebut dikatakan bertemu dengan bekas menteri tersebut sebelum mendakwa dicabul, katanya kepada pemberita selepas menghadiri majlis dialog Kelab Rotary bersama Ketua Polis Kuala Lumpur di ibu pejabat polis kontinjen (IPK) Kuala Lumpur hari ini.

Menurut laporan Bernama, Ku yang enggan mengulas lanjut mengenai kes itu berkata bekas menteri itu kini berada di luar negara dan pihaknya akan menyiasat dakwaan tersebut.

Beliau turut menegaskan, polis akan menjalankan siasatan tersebut secara adil tanpa mengira status pihak yang didakwa.

Beliau berkata, pihaknya akan memanggil bekas menteri terbabit untuk siasatan sebaik beliau kembali ke tanahair.

Ku berkata kes itu disiasat mengikut Seksyen 354 Kanun Keseksaan iaitu kesalahan mencabul kehormatan.

Jika sabit kesalahan, ahli politik itu boleh dijatuhkan hukuman penjara maksimum 10 tahun atau denda atau sebat atau mana-mana daripada dua hukuman itu.

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |