+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Sunday, April 6, 2008

Islam hadhari faktor kekalahan BN?

Buletin Online




Ditulis oleh Wartawan Buletin Online
Saturday, 05 April 2008


The image “http://buletinonline.net/images/berita/zahid.gif” cannot be displayed, because it contains errors.Kuala Terengganu, 4 April - De Fakto Menteri Agama, Zahid Hamidi mengatakan bahawa kekalahan UMNO/BN dalam pilihanraya umum lalu adalah disebabkan oleh Islam Hadhari.

Beliau berkata ramai pihak berpendapat bahawa prestasi merosot Barisan Nasional (BN) adalah disebabkan oleh prinsip Islam Hadhari

“Jika dalam pilihan raya 2004, ramai yang beranggapan kemenangan BN disumbangkan oleh Islam Hadhari, maka kekalahan BN dalam pilihan raya baru-baru ini juga disebabkan Islam Hadhari,” katanya yang dipetik mStar Online.

Justeru beliau mengarahkan Institut Kefahaman Islam Malaysia(IKIM), menjelaskan kepada semua pihak mengenai prinsip Islam hadhari yang diperkenalkan Perdana Menteri, Abdullah Ahmad Badawi.

Namun, Zahid sendiri yang tidak mempunyai latarbelakang pengajian agama bertindak umpama ketam mengajar anaknya berjalan dengan betul.

“IKIM akan menjalankan penelitian dan penyelidikan serta memperbetulkan mengenai konsep ketamadunan yang gagal difahami oleh ramai pihak,” katanya kepada pemberita selepas melawat IKIM di Jalan Duta, hari ini, Jumaat.

Zahid juga beranggapan kemerosotan ini disumbangkan oleh banyak faktor antaranya dengan meletakkan ‘wajah’ atau kefahaman yang berbeza terhadap Islam hadhari.

“Jangan takut apabila kita sebut mengenai Islam...jangan fobia kerana kita akan pastikan penampilan prinsip Islam hadhari boleh diguna pakai oleh semua orang termasuk bukan Islam”.

Hakikat sebenarnya, orang-orang bukan Islam menjadi bertambah keliru dengan tindakan UMNO memperkenalkan Islam Hadhari.

Mantan perdana Menteri Mahathir Mohamad juga mengkritik Islam Hadhari, yang nyata adalah suatu ajaran baru yang diperkenalkan Perdana Menteri.

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |