+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Sunday, April 6, 2008

Sensasi: Ustaz Akhil Dan Waheeda Sudah Berkahwin !!

5 April 2008 Dalam kita sibuk membicarakan hal-hal politik, ramai juga dikalangan penyokong pakatan rakyat yang sebenarnya tercari-cari kemana hilangnya kelibat penceramah tersohor Ustaz Akhil Hayy. Kabaran yang diterima mengatakan yang beliau sudah tidak bergerak aktif lagi dalam politik, dan kini lebih berperanan untuk mendidik generasi muda menerusi medium lamanya pula iaitu saluran TV. Sememangnya kita amat terharu pabila tidak dapat lagi melihat kemunculan beliau dimana-mana ceramah PAS terutamanya. Ustaz Akhil yang dulunya merupakan bekas penyanyi kumpulan "Rock Kapak 80an", sememangnya amat sinonim dengan para penyokong pembangkang selama ini.

Beliau yang gemar berceramah sambil diselang-seli dengan alunan irama nasyid, zikir dan ayat-ayat Al-Quran yang pastinya meruntun jiwa setiap pendengar sama ada golongan tua, dewasa mahupun kanak-kanak. Beliau yang berasal dari Gopeng, Perak atau "Gopenghagen" katanya setiap kali berceramah, sememangnya merupakan salah seorang penceramah popular PAS sejak sekian lama . Bagai tidak kering gusi melihat kepetahan dan kelantangan Ustaz Akhil ini dulu. Beliau juga sering muncul dalam ceramah-ceramah motivasi jabatan kerajaan dan swasta turut digemari oleh golongan korporat biarpun mereka tahu asal-usul beliau dulu.

Namun, kini kelibat Ustaz Akhil kian hilang. Bukan tidak ada, tetapi semakin kurang. Jika ada pun beliau dikatakan hanya dapat memenuhi ceramah-ceramah yang diadakan disekitar Lembah Kelang semata-mata atau di negeri kelahiranya. Apakah Ustaz Akhil kini telah berubah haluannya?. Ramai peminat beliau tertanya-tanya dan ternanti-nanti akan berita beliau. Ada yang kecewa, kerana nama beliau tidak dicalonkan sebagai calon PAS di Perak dalam pilihanraya umum yang lalu. Jika tidak, sudah pasti Ustaz Akhil akan bergelar Yang Berhormat sekarang. Tambahan pula Perak kini telah diperintah oleh Pakatan Rakyat. Ramai yang beranggapan, jika Ustaz Akhil diberi peluang bertanding bari-baru ini maka sudah pasti beliau akan menang dengan majoriti yang banyak. Namun segalanya sudah berakhir. Ustaz Akhir masih juga tidak muncul-muncul di pentas politik tanahair, sehebat, sepanas seperti dulu.

Risik-risik punya risik, maka sedarlah kita bahawa Ustaz Akhil kini semakin sibuk dan "popular" kembali setelah menyertai rangkaian Islamik di Astro. Beliau bukan sahaja banyak terlibat dalam program-program tazkirah, temubual dan forum malahan juga turut mempunyai rancangannya sendiri iaitu Cafe Akhil Hayy 2 yang sering disiarkan di saluran Astro Oasis. Ini bermakna, biarpun kelibatnya sudah jarang dapat dilihat di pentas ceramah pembangkang, namun para peminatnya masih boleh melihat beliau dikaca TV. Seingat Cucu pada cuti umum maal Hijrah lalu, beliau juga telah muncul di saluran TV3 untuk rancangan "Hijrahnya Akhil" iaitu sebuah rancangan yang memaparkan tentang kisah suka duka dan penghijrahan beliau dari zaman jahiliahnya dulu. Pendek kata rancangan tersebut telah menarik perhatian ramai peminat, namun mungkin ada juga dikalangan penyokong pembangkang terutamanya dari PAS yang tidak perasan rancangan tersebut akibat tidak berminat menonton saluran TV3. Begitu juga dengan Astro agaknya. Maka itulah ramai peminat Ustaz Akhil yang terlalu merindui kelunakan suaranya dipentas ceramah pembangkang.

Soalnya, apakah Ustaz Akhil akan kembali?. Maksudnya kembali di pentas ceramah seperti dulu. Melihat kepada jadual harian dan aktiviti beliau pada masa ini, maka harapan kita untuk melihat beliau lantang mengkritik kerajaan seperti dulu mungkin sukar. Biarpun kini beliau berjuang menerusi wadah dan landasan baru, namun kita amat berharap dan senantiasa menanti kembalinya Ustaz Akhil di pentas ceramah terbuka. Namun, mungkin semua ini tidak dapat dilaksanakan kerna beliau juga terikat dengan kontrak bersama Astro. Mana mungkin Astro akan membenarkan selebriti mereka berada di atas pentas parti pembangkang di negara ini. Tambahan pula Astro dimiliki oleh jutawan Ananda Krisnan yang lahir dan dimewahkan oleh kroni-kroninya dalam UMNO dan Barisan Nasional. Maka itu, harapan tipis untuk Ustaz Akhil bebas seperti dulu. Beliau juga kabarnya sedang sibuk mempromosikan album dan buku terbarunya yang diterbit dan diedarkan oleh Inteam Records. Beliau yang mula menyepi dari pentas politik tatkala disunting oleh Inteam Records, dan kini bertambah-tambah sibuk setelah terlibat dengan Astro. Apapun kita berharap agar Ustaz Akhil akan terus sukses dan tidak melupakan pentas ceramahnya dulu.

Berita tergempar dan baru Cucu terima serta menjadi persoalan dikalangan Ustaz Akhil ialah benarkah beliau telah berpoligami?. Ramai yang terkejut dengan berita ini, tatkala Ustaz Aqil dikatakan baru sahaja mendapat baby . Kabarnya, isteri kedua beliau juga adalah merupakan seorang artis yang cukup dikenali iaitu penyanyi bersuara lunak ala-ala Arab iaitu Waheeda Wassini. Benarkah Ustaz Akhil telah berkahwin dengan Waheeda?. Sebelum ini beliau ada muncul dalam rancangan Melodi TV3 dan menyatakan beliau akan membuat satu pengumuman rasti dan pastinya merupakan kejutan buat para peminatnya sekitar bulan April. Maka kini sudah tiba bulan April yang dinyatakan. Apakah berita tersebut?. Apakah benar beliau berkahwin dengan Waheeda. Cucu cuba membuat risikan perkara ini dengan pihak yang berkenaan. Maka antara jawapan yang Cucu terima, benarlah Ustaz Akhil telah berkahwin secara senyap-senyap dengan Waheeda. Kata mereka, Ustaz Akhil terpaksa berkahwin bagi menggelakkan timbulnya fitnah. Ini kerana mereka sering dilihat mengadakan banyak persembahan bersama sejak akhir-akhir ini.

Jika benar perkara ini, tahniah kita ucapkan. Mungkin inilah pengumuman yang bakal dimaklumkan oleh beliau itu. Cucu memohon maaf kerana menyiarkan maklumat ini lebih awal daripada yang sepatutnya. Apapun, kita amatlah berharap agar Ustaz Akhil terus berbahagia dengan pilihannya itu. Apa yang penting jangan lupakan juga rakan-rakan seperjuangan dalam politiknya dulu. Kembalinya Ustaz Akhil dipentas ceramah politik amat ditunggu dan dirindui semua. Takbir !!! Allahhu Akhbar .....

Posted at 05:02 pm by Cucu Mat Kilau

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |