+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Monday, May 5, 2008

Sidang Dewan Rakyat reda selepas kekecohan kecil

Utusan Online

05/05/2008 11:16am

KUALA LUMPUR 5 Mei – Persidangan Dewan Rakyat disambung hari ini dengan Yang Dipertuanya, Tan Sri Pandikar Amin Mulia membuat keputusan untuk tidak melayan sebarang usaha melengahkan persidangan menggunakan alasan Peraturan Mesyuarat.

Menurut Pandikar Amin, beliau akan hanya membenarkan Peraturan Mesyuarat digunakan jika ia benar-benar membantu perjalanan persidangan.

Keputusan beliau itu diterima baik oleh anggota-anggota Dewan Rakyat dengan hanya dibantah oleh Karpal Singh (DAP-Bukit Gelugor) yang menganggapnya tidak adil dan bersifat diktator.



Walaupun dibantah berulang kali oleh Karpal, Pandikar Amin bagaimanapun bertegas dengan keputusannya.

Beliau berkata, mengikut peruntukan 43 Peraturan Mesyuarat, sebagai Yang Dipertua Dewan Rakyat, keputusan yang dibuatnya adalah muktamad dan perlu dipatuhi oleh wakil-wakil rakyat.

Saifuddin Nasution Ismail (PKR-Machang) mengemukakan soalan pertama persidangan hari ini pada pukul 10.15 pagi.

Beliau bertanya bilakah kerajaan akan menggubal undang-undang mengenai penjanaan dan pembekalan tenaga bagi memastikan wujudnya sistem pengurusan tenaga yang mapan.

Soalan itu dijawab sendiri oleh Menteri Tenaga, Air dan Komunikasi, Datuk Shaziman Abu Mansor.

Berbeza berbanding kekecohan memalukan Rabu lalu, sesi soal jawab berjalan lancar dengan soalan tambahan dikemukakan oleh Saifuddin dan Datuk Abdul Ghafur Salleh (BN-Kalabakan). – Utusan.

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |