+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Friday, July 4, 2008

[Kemaskini]Protes Sejuta Rakyat Ditukar Ke Stadium MBPJ Kelana Jaya

Suara Keadilan

Perhimpunan Aman Protes Sejuta Rakyat yang dijadualkan pada 6 Julai ini di Padang Timur Petaling Jaya ditukar ke Stadium MBPJ Kelana Jaya.

Penyelaras Gabungan Protes Dr Hatta Ramli mengesahkan penukaran lokasi perhimpunan itu. Menurut Ketua Angkatan Muda KeADILan (AMK) Shamsul Iskandar Mohd Akin, perubahan tempat itu diputuskan dalam mesyuarat Pimpinan Pakatan Rakyat di kediaman Ketua Umum KeADILan Anwar Ibrahim di Bukit Segambut Damansara malam semalam.

Parti-parti Pakatan Rakyat dijangka menggemblengkan sejuta rakyat sebagai tanda bantahan kepada kenaikan harga minyak dan inflasi mutakhir ini.

Stadium Kelana Jaya, terletak berhampiran Tasik Kelana Jaya dan pasaraya Giant, boleh memuatkan 50,000 tempat duduk dan terletak bersebelahan Lebuhraya Damansara-Puchong. Padangnya juga boleh memuatkuan jumlah hadirin yang sama.

Hadirin boleh menaiki sistem Transit Aliran Ringan (LRT) ke Stesen Kelana Jaya atau Taman Bahagia, atau menggunakan perkhidmatan bas Rapid KL iaitu: U84 Pasar Seni-Kelana Jaya, U86 Bandar Utama-Sri Damansara, U88 Pasar Seni-Kota Damansara dan U89 Stesen LRT Kelana Jaya-Kota Damansara, T623 Stesen LRT Kelana Jaya-Taman Mayang Mas, T624 Kelana Jaya Sunway-Subang Parade dan T625 Kelana Jaya-Stadium MBPJ.

Kenyataan Anwar dan Tiga Setiausaha Agong

ADAKAN PERHIMPUNAN RAKYAT DI STADIUM KELANA JAYA

Pakatan Rakyat berpandangan rakyat perlu diberikan ruang untuk mengeluarkan pendapat dan berkumpul bagi melahirkan rasa tidak puas hati terhadap keputusan kerajaan menaikkan harga minyak dengan begitu drastik tanpa alasan kukuh.

Melihat kepada perkembangan suasana politik semasa Pakatan Rakyat menasihatkan agar Perhimpunan Rakyat yang dijadualkan pada Ahad 6 Julai ini dibuat di Stadium Kelana Jaya. Kami dimaklumkan pihak Protes juga bersetuju dengan cadangan kami ini.

Kami menyeru rakyat yang mendokong perjuangan menegakkan kerajaan yang lebih adil dan telus agar menyertai perhimpunan aman pada hari Ahad ini. Rakyat juga dinasihatkan agar tidak terpengaruh dengan provokasi pihak luar.



Dato’ Seri Anwar bin Ibrahim
Ketua Umum PKR


YAB Lim Guan Eng
Setiausaha Agung DAP


YB Dato’ Kamarudin Jaffar
Setiusaha Agung PAS


Datuk Salehudin Hashim
Setiausaha Agung PKR

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |