+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Friday, December 19, 2008

I-Dance: PAS OK jika tidak disertai umat Islam

Mstar Online

ANGGOTA PAS dan pertubuhan bukan kerajaan mengadakan demostrasi secara aman berhubung penganjuran tarian I-Dance di pekarangan Masjid Jamek Kampung Rawa, Sungai Pinang hari ini. - foto The Star oleh GOH GAIK LEE

PULAU PINANG: Dewan Pemuda Pas Pulau Pinang tidak membantah kerajaan negeri untuk meneruskan tarian jalanan I-Dance di sini esok dengan syarat ia tidak membabitkan penyertaan umat Islam. Bagaimanapun menurut Ketuanya, Mohamed Hafiz Mohd Nordin, pihaknya masih berpendirian bahawa pertandingan itu harus dibatalkan.

Kata beliau, tarian jalanan itu boleh membawa kesan negatif kepada golongan muda.

"Jika kerajaan negeri ingin meneruskan tarian jalanan itu, maka kami tidak mempunyai pilihan selain mengadakan protes jalanan... ini baru adil untuk kerajaan dan umat Islam di negeri ini.

"Kita tidak menghalang kerajaan negeri untuk menganjurkannya tetapi syaratnya jangan libatkan remaja Islam.

"Kalau nak buat untuk bangsa dan agama lain, silakan," kata beliau kepada pemberita selepas mengadakan demonstrasi membantah penganjuran tarian itu di sini.

Kata beliau, pihaknya bukan sengaja mengadakan demonstrasi membantah tarian tersebut.

"Kami telah melayari laman-laman web berkaitan dengan I-Dance dan mendapati ada elemen-elemen yang boleh menyebabkan masalah sosial di kalangan golongan muda," katanya.

Demonstrasi kali kedua itu disertai lebih 400 orang sejurus selepas solat Jumaat di luar pekarangan Masjid Kampung Rawa di sini.

Jumaat lepas, lebih 200 anggota Pemuda PAS Pulau Pinang mengadakan demonstrasi di pekarangan Masjid Permatang Janggus dekat sini dengan membawa pelbagai sepanduk mengkritik kepimpinan kerajaan negeri yang menyokong penganjuran pertandingan itu walaupun ia mendapat bantahan banyak pihak.

Mohamed Hafiz berkata, penganjur mesti menutup penyertaan dan tidak sesekali melibatkan remaja Islam dalam penganjuran tarian itu.

Pusingan awal pertandingan itu akan diadakan di New World Park esok manakala pusingan akhir di Queensbay Mall pada 27 Disember.

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |