+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Friday, May 16, 2008

Rakyat boleh dapat air percuma dengan menukar meter sendiri - MB Selangor

Harakahdaily

Roy Rasul | Foto Wan Zahari Wan Salleh

Fri | May 16, 08 | 4:20:49 pm MYT

KUALA LUMPUR, 16 Mei (Hrkh) - Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim berkata, penghuni-penghuni rumah pangsa yang menukar meter air secara individu merupakan satu pelaburan yang sangat baik.

ImageOleh sebab itu katanya, mana-mana penghuni rumah yang mengguna meter air secara pukal melalui pemaju digalakkan menukarnya kepada meter individu dengan segera.

Menurutnya lagi cepat, penduduk menukarkan, lagi cepat mereka mendapat air percuma sebanyak 20 meter padu sebagaimana kerajaan negeri di bawah Pakatan Rakyat menjanjikan dalam manifesto pilihanraya Barisan Alternatif Selangor baru-baru ini.

"Sekiranya mereka menukar kepada meter sendiri ia satu pelaburan kerana kita akan bagi air percuma sebanyak 20 meter padu dan ini pun insentif untuk Syabas (Syarikat Bekalan Air Selangor) juga.

"Kalau tidak Syabas pun tak seronoklah, kita bagi air percuma," katanya dalam sidang akhbar selepas beliau menutup program Pembangunan Belia Negeri selangor di Kem Bina Semangat Yayasan Selangor, Ampang pecah, Kuala Kubu Bahru, Selangor, semalam.

ImageBeliau berkata, sekarang baru penduduk rumah pangsa sedar bahawa harga air mereka lebih mahal berbanding rumah lain.

Bagaimanapun katanya, terpulang kepada penduduk sama ada mereka hendak menukar ataupun sebaliknya.

"Sebenarnya pada bulan Jun ini kita akan bagi air percuma sebanyak 20 meter padu tetapi kita tahu terdapat beberapa keadaan yang dihadapi penduduk," katanya.

Bahkan katanya, lebih kurang 400 ribu rumah pangsa yang tidak mempunyai meter sendiri.

Katanya, kerajaan negeri tidak akan menunggu semua orang ada meter baru hendak bagi air percuma.

"Kita tidak boleh tunggu, nanti orang lain marah pula," katanya.

Beliau berkata, tindakan kerajaan Selangor memberi air percuma membuka mata rakyat bahawa banyak kebaikan yang mereka dapat walaupun pada mulanya ada yang mempersoalkan.

ImageDalam pada itu, menjawab satu soalan, beliau berkata kelebihan tersebut tidak mustahil akan dinikmati oleh penduduk Wilayah Persekutuan juga.

Katanya, walaupun setakat ini kerajaan Selangor hanya memutuskan kepada penduduk Selangor, ia boleh difikirkan apabila disusun semula industri air di Selangor dan Wilayah Persekutuan.

Ini katanya, industri air di Selangor termasuk sama dengan Wilayah Persekutuan.

"Kita akan fikirkan bagaimana masyarakat Wilayah dan Selangor dapat kebaikan daripada ini. Sekarang ini hanya untuk Selangor," katanya. - mr

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |