+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Wednesday, June 18, 2008

Beras murah habis - Pengguna merungut kesukaran mendapatkan beras tempatan


NOTIS pengurusan sebuah pasar raya mengenai masalah kesukaran mendapatkan bekalan sehingga menyebabkan ruang jualan beras super tempatan kosong.


KUALA LUMPUR - Harga barangan yang murah tidak membawa makna jika orang ramai gagal membelinya.
Itulah realiti yang dihadapi sebilangan pembeli di ibu negara serta beberapa negeri akibat kesukaran mendapatkan beras super tempatan 15 peratus hancur (ST15) dan super spesial tempatan 10 peratus (SST10).

Apa yang menimbulkan rasa tidak puas hati mereka, rak-rak beras itu diisi dengan beras siam wangi yang lebih mahal.

Peniaga runcit serta pasar raya besar pula mendakwa pemborong sengaja tidak hantar bekalan.

Tinjauan Kosmo! di sebuah pasar raya besar di Ampang petang mendapati, pihak pengurusannya terpaksa meletak notis berbunyi, 'Pembekal cuba meningkatkan harga beras super tempatan. Kami sedang berunding untuk mengekalkan harga rendah, namun pembekal enggan menghantar stok ke stor kami.'


SEORANG peruncit di ibu negara meletakkan notis kehabisan beras super tempatan dan sebaliknya menjual beras siam sahaja semalam.


Seorang kakitangan pasar raya itu berkata, pembekal enggan menghantar stok kerana mendakwa harganya yang rendah tidak menguntungkan mereka.

"Kerajaan telah menetapkan harga kawalan baru bagi beras tempatan ini berkuat kuasa 1 Jun lalu tetapi, pada 4 Jun diumumkan pula kenaikan harga petrol dan diesel,'' katanya.

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |