+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Wednesday, June 18, 2008

Azmin: Dua parti akan tinggalkan BN

Malaysiakini

Jun 17, 08 3:56pm

Ketika dua komponen BN menafikan akan melompat kepada Pakatan Rakyat, pemimpin PKR masih yakin ahli-ahli parlimen BN akan meninggalkan parti mereka "sebelum tarikh akhir 16 September."

azmin ali interview 220307 clarifyNaib presiden PKR Mohamad Azmin Ali dilaporkan berkata perundingan antara partinya dengan wakil-wakil rakyat BN "berjalan lancar", termasuk dalam kalangan Umno.

"Ada kemungkinan besar, dan perbincangan itu masih berjalan, bukan hanya dengan MCA tetapi juga dengan Umno dan parti-parti komponen BN," katanya, lapor agensi berita AFP.

Azmin enggan menjelaskan jumlah ahli parlimen Umno yang akan meninggalkan BN, khususnya selepas faktor pengaruh kenaikan harga minyak yang lebih menekan perdana menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi untuk mengurus ekonomi negara.

Menurut laporan agensi itu lagi, setiausaha agung MCA Datuk Ong Ka Chuan menganggap dakwaan akan ada anggota parti itu melompat kepada gabungan pembangkang sebagai "tidak masuk akal dan palsu semata-mata."

"Semua 15 ahli parlimen MCA telah menghubungi saya untuk menafikan mereka pernah berjumpa Anwar, apatah lagi melompat kepada pembangkang," beliau dipetik sebagai berkata, mengulas kenyataan penasihat PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim kelmarin.

"Ia hanyalah pembohongan. Beliau sengaja membocorkan dakwaan itu kepada akhbar, supaya beliau boleh bertemu parti komponen BN yang lain dan kemudian berkata 'tengok, MCA sudah bersedia melompat parti, anda juga harus menyertai kami'," katanya.

Timbalan presiden Parti Progresif Sabah (Sapp) Raymond Tan berkata walaupun ia lantang mengkritik kerajaan tetapi tidak bercadang meninggalkan BN.

Azmin pula berkata penafian seumpama itu sudah boleh diduga keana "budaya ketakutan, ugutan dan gangguan dalam politik Malaysia."

"Jadi anda harus menyelami nasib mereka, tetapi perbincangan kami dengan parti-parti komponen (BN) sangat positif dan menunjukkan kemajuan sangat baik," katanya lagi.

1 comments:

Unknown said...

pada telahan saya bukanya dua parti saja yang akan tinggalkan bn tetapi akan lebih dari empat parti!. kita tunggu dan lihat.

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |