+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Wednesday, June 18, 2008

16 September…Khairy cabar dan tunggu jawapan Anwar

Agenda daily


Khairy Jamaluddin mencabar Datuk Seri Anwar Ibrahim letak jawatan sebagai Penasihat Parti Keadilan Rakyat jika pada 17 September ini Barisan Nasional masih berkuasa.

Dalam posting terbaru di blognya rembau.net Naib Ketua Pemuda UMNO itu berkata jika Anwar begitu yakin ada lebih dari 30 wakil rakyat BN sudah "dalam tangan" makanya cabaran itu tidak menjadi masalah baginya. “Jika beliau gagal, bukan hanya beliau harus letak jawatan, tetapi apa sahaja kredibilitinya dimata rakyat akan hancur begitu sahaja.

“Saya menunggu jawapannya”kata Khairy.

Anwar telah beberapa kali membuat kenyataan terbuka kerajaan BN akan merudum menjelang 16 September ini menerusi tindakan lompat parti sebilangan Ahli Parlimen BN.

Sambil menyifatkan usaha Anwar sebagai strategi mewujudkan ‘ kerajaan pintu belakang,Khairy berkata rakyat Malaysia harus sedar bahawa tindak tanduk itu sebenarnya merupakan penghinaan terhadap rakyat.

Katanya,"rakyat Malaysia tidak mahu institusi demokrasi diruntuhkan semata-mata kerana kerakusan Dato' Seri Anwar yang tidak sabar untuk mencapai impian beliau menjadi Perdana Menteri.

Adakah majoriti rakyat Malaysia setuju dengan tindakannya untuk menubuhkan kerajaan yang tidak ada mandat pengundi? Saya percaya tidak. Jika kehendak Dato' Seri Anwar tercapai, negara kita akan menjadi bahan jenaka di peringkat antarabangsa kerana mempunyai Kerajaan yang tidak sah dari segi moral.

Malaysia akan digelar sebagai "illegitimate democracy" dengan kerajaan yang tiada mandat rakyat, kredibiliti mahupun legitimasi moral untuk memerintah. Mungkin ada yang akan kata Malaysia sudah menjadi sebuah "banana republic."- 17/6/2008

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |