+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Wednesday, June 18, 2008

Undi tidak percaya pada PM, Anwar ucap tahniah pada SAPP

Suara Keadilan

KUALA LUMPUR, 18 Jun (SK)- Ketua Umum KeADILan, Anwar Ibrahim mengucapkan tahniah kepada Parti Progresif Sabah (SAPP) dan dua Ahli Parlimen parti berkenaan diatas ketegasan dan keberanian parti berkenaan untuk mempertahankan hak rakyat khususnya Sabah.

Dalam satu kenyataan yang dikeluarkan oleh SAPP awal petang tadi, parti berkenaan yang menjadi salah sebuah parti komponen BN di negeri Sabah akan mengemukakan usul undi tidak percaya terhadap Perdana Menteri, Abdullah Badawi apabila Dewan Rakyat yang akan bersidang Isnin ini.

“Tahniah dan salut perjuangan kerana ketegasan dan keberanian Parti Progresif Sabah (SAPP) dan dua Ahli Parlimen mereka mempertahankan hak rakyat khususnya Sabah,” kata Anwar Ibrahim dalam blognya, Anwaribrahimblog.com

SAPP mempunyai dua ahli Parlimen - Dr Chua Soon Bui (Tawai) dan Eric Enchin Majimbun (Sepanggar) - dan empat ahli dewan undangan negeri berkenaan.

Menurut Anwar beliau telah mengadakan dua perbincangan sebelum ini bersama Presiden SAPP Yong Teck Lee dan pimpinan SAPP, dan isu pokok berkaitan perbincangan adalah berkaitan good governance atau pengurusan pemerintahan baik dan mematuhi prinsip pertanggungjawaban.

Anwar turut mengatakan bahawa jaminan keadilan bagi rakyat, bumiputra dan lainnya termasuk Sabah.

“Kita menjamin 20 peratus royalti minyak kapada Sabah, Sarawak dan Trengganu, serta perwakilan yang adil bagi negeri Sabah dan Sarawak,” katanya lagi.

Dengan melahirkan rasa gembira dengan tindakan awal ini, Anwar menyeru supaya Ahli-ahli parlimen lain untuk segera bertindak bagi menjamin polik yang stabil dan pengurusan ekonomi yang cekap.

“Saya gembira dengan tindakan awal ini dan menyeru supaya rakan-rakan lain segera bertindak demi menjamin politik yang stabil dan pengurusan ekonomi cekap yang akan menjamin pertumbuhan pantas serta pengagihan adil,” katanya lagi.

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |