+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Wednesday, June 4, 2008

'Jangan banyak alasan'

Berikutan arahan pemakaian tali pinggang keledar penumpang


MOHD. AZIZUL AZIZAN (kanan) bersama rakannya, Mohd. Eddie memakai tali pinggang keledar penumpang belakang di Kuala Lumpur kelmarin selepas kerajaan mewajibkan pemakaiannya mulai 1 Jun lalu.


KUALA LUMPUR - Jangan beri banyak alasan!

Itulah nasihat kepada pemilik kenderaan mengenai arahan memasang tali pinggang keledar penumpang pada bahagian belakang kenderaan mereka.

Menteri Pengangkutan, Datuk Ong Tee Keat yang menggesa pemilik kenderaan supaya berbuat demikian menyifatkan ia sebagai satu tanggungjawab bersama.

Menurutnya, beliau sedar akan berlaku rungutan dan 'cakap-cakap belakang' daripada sesetengah pihak yang kemudiannya membuat perkara itu sambil lewa serta memberikan banyak alasan yang akhirnya tidak melakukan apa yang sepatutnya.

"Perkara ini memang ada hubung kaitnya dengan sikap masyarakat di negara ini. Mereka hanya akan bertindak sekiranya langkah penguatkuasaan yang melibatkan denda dikenakan.

"Keadaan ini tidak sepatutnya berlaku kerana saranan itu adalah untuk kebaikan mereka sendiri dan bukannya bertujuan untuk menyusahkan," katanya.

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |