+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Sunday, September 28, 2008

Cubaan Boikot Majlis Berbuka Puasa Bersama Ketua Menteri PPinang gagal.

utara online

Oleh Saiful Lizan Hj Mohd Yusoff

 Tanjung Bungah 26 Sept :- Usaha untuk mengagalkan majlis berbuka puasa bersama Ketua Menteri Pulau Pinang YAB Lim Guan Eng di Masjid Terapung Tanjung Bungah pada 25 Sept.2008 gagal dicapai oleh pihak pengurusan masjid dan UMNO bahagian Bukit Bendera.


Usaha pihak pengurusan Masjid Terapung Tanjung Bungah untuk gagal program majis berbuka puasa YAB Lim Guan Eng telah dikesan pada awal pagi oleh Ajk Pas Kawasan Bukit Bendera dan usaha telah dibuat oleh PAS Kawasan Bukit Bendera untuk maklumkan kepada pihak pengurusan Pejabat Ketua Menteri Pulau Pinang.



Notis surat pemberitahuan program berbuka puasa telah dibuat oleh Pejabat Timbalan Ketua Menteri 1 YB.Mohd Fairus Khairuddin kepada pengurusan Masjid Terapung Tanjung Bungah telah diberi awal dan pihak masjid juga telah umumkan perkara program tersebut kepada penduduk sebelum sembahyang Jumaat yang terdahulu .

Amat memalukan pengurusan Masjid Terapung Tanjung Bungah gagal melaksanakan tangjungjawab tersebut sedangkan program berbuka puasa bersama Ketua Menteri di masjid-masjid seperti masjid Melayu Lebuh Acheh ,Masjid Hashim Yahya Jelutong dan lain-lain masjid mendapat kerjasama erat dari pengurusan masjid masing-masing.

Akhirnya program itu berjaya diadakan juga apabila setelah diserahkan kepada PAS Bukit Bendera oleh pihak kerajaan Pulau Pinang .

Sambutan amat luar biasa ramai penduduk keluar hadir berbuka puasa dan bertemu Ketua Menteri Pulau Pinang.Bukan sahaja dari kalangan umat Islam yang hadir tapi kalangan rakyat bukan beragama Islam turut hadir menjayakan program tersebut.

Seramai lebih 300 orang telah hadir secara tidak langsung UMNO gagal baikot kehadiran Ketua Menteri Pulau Pinang di Masjid Terapung Tanjung Bungah.

Dalam ucapan YAB Lim Guan Eng bertegas mahu program Ramadham lain tahun seperti ini diteruskan dan usaha kerajaan sekarang mengurang atau sifar miskin tegar di Pulau Pinang sedang diusahakan oleh Kerajaan Pakatan Rakyat.

Semperna program beberapa pimpinan kerajaaan dan wakil PAS telah berucap dalam program tersebut.Mereka ialah Ahli Parlimen Bukit Bendera,Adun Tanjung Bungah,Pegawai Daerah Timur Laut,Pegawai Jabatan Agama Islam Pulau Pinang,Ahli Majlis MPPP dan PAS Bukit Bendera.

Hadir sama pada dan menjayakan program tersebut JKKK Tanjung Bungah,JKKK Batu Feringgi,JKKK Tanjung Tokong,Persatuan Penduduk Pangsapuri Masjid Terapung Tanjung Bungah,PKR,DAP dan penduduk setempat .

Pada program tersebut derma kilat telah dikutip membantu mangsa kebakaran Puan Shulimah binti Mat Isa dimana rumahnya di Batu Feringgi telah terbakar pada 23 Sept 2008 ditaksirkan kerugian sebanyak RM 40,000 .Segala sumbangan tak seberapa ini untuk meringankan beban tersebut telah disampaikan oleh Adun Tanjung Bungah YB.Teh Yee Chee kepada mangsa kebakaran.

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |